| کد خبر: 235931 |

شهردار تهران گفت: از 75 درصد تردد حمل و نقل عمومی سهم مترو باید ۳۰ درصد باشد که در حال حاضر این سهم ۱۰ درصد و ۲۳ درصد نیز سهم اتوبوسرانی است. بنابراین بر اساس تکلیف باید به سمت توسعه حمل و نقل ریلی بر محور مترو، حرکت کنیم.

تین نیوز

شهردار تهران در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو شهید رضایی، بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه برج میلاد و بازدید از محوطه کارگاهی ایستگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خط ۶ مترو در جمع خبرنگاران گفت: در وهله نخست باید از کسانی که طی سال‌های گذشته با زحماتشان سبب شدند، امروز تهران در وضعیتی قرار بگیرد که از هفت خط مترو به صورت عملیاتی استفاده شود، تشکر کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، زاکانی با بیان اینکه ۷۵ درصد تردد باید از طریق حمل و نقل عمومی انجام شود، توضیح داد: از میزان کلی تردد حمل و نقل عمومی، سهم مترو باید ۳۰ درصد باشد که در حال حاضر این سهم ۱۰ درصد و  ۲۳ درصد نیز سهم اتوبوسرانی است. بنابران بر اساس تکلیف باید به سمت توسعه حمل و نقل ریلی بر محور مترو، حرکت کنیم.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ حدفاصل میدان خراسان و بعثت، افزود: خط ۶ باید تکمیل و با تاکید بر توسعه مترو هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح شود.

وی افزود: با مدل‌های جدید توسعه مترو در خط ۱۰  باید با تقسیم و قطعه‌بندی مسیر توسعه، مترو را سرعت دهیم چرا که تمرکز مدیریت شهری هم بر تکمیل خط  ۶ و ۷  و سرمایه‌گذاری برای سایر خطوط ( ۸ ، ۹ ، ۱۰ و ۱۱) است.

زاکانی با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای جدید برای تامین مالی مترو، گفت: شهرداری تهران باید بتواند از طریق مشارکت و امکاناتی که از آن برخوردار است تامین مالی صورت بگیرد؛ اما به دلیل عقب افتادگی‌ها و انجام ندادن تعهدات از سوی شهرداری با بانک شهر و رفاه، نتوانسته از امکانات و سهم خود برای توسعه حمل و نقل عمومی به صورت مناسب استفاده کند.

شهردار تهران با بیان مشکلات مالی پیش‌روی توسعه مترو ، افزود: شهرداری باید به تعهدات خود عمل شود تا بتوانیم از تسهیلات قبلی این دو بانک استفاده و این عقب افتادگی را جبران کنیم و همچنین برای موقعیت جدید از تسهیلات استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

ایستگاه مترو شهید رضایی تهران افتتاح شد

وی با اشاره به همکاری دولت جدید با شهرداری، عنوان کرد: دولت از سال‌های گذشته به تعهد پرداخت سهم ۵۰ درصدی خود در توسعه مترو و  ۳۳ درصدی بلیت عمل نکرد، اما دولت جدید بر انجام این تعهدات اهتمام دارد و این اهتمام در جلسه وزیر کشور درباره قطار ملی مشهود بود. امیدواریم با کمک دولت به توسعه خطوط مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی سرعت دهیم.

زاکانی ادامه داد: از طریق مجلس هم باید تسهیلاتی برای بودجه ۱۴۰۱ و احکامی در برنامه هفتم توسعه کشور برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود تا بتوانیم سرعت خدمتگزاری را افزایش و کاستی‌های گذشته را نیز جبران کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره مبلمان شهری برای نابینایان، توضیح داد: کلان‌پروژه‌ای در شهر تهران با عنوان مناسب سازی شهر داریم تا بتوانیم از طریق آن به جانبازان و معلولان، بانوان و فرزندان آنان و کهنسالان  به صورت ویژه خدمات دهیم و این موارد شامل حال روشندلان نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه در تهران ۱۲ هزارکیلومتر پیاده رو وجود دارد، افزود: این در شرایطی است که ۸ هزار کیلومتر از خیابان‌های تهران پیاده رو ندارد. بنابراین اقدامات شهرداری در این زمینه باید هم ناظر به پیاده‌روها ‌و هم با در نظر گرفتن ابنیه مناسب‌سازی‌ها شوند. این موضوع تا آنجا دارای اهمیت است که یکی از مشاوران را برای پیگیری امور مربوط به مناسب‌سازی به ویژه در پیاده‌روها مامور کردم.

زاکانی افزود: ایستگاه شهید رضایی که امروز افتتاح شد، به زیرساخت‌هایی از جمله خطوط راهنما و نشانگاه‌های مختلف مجهز است تا روشندلان بتوانند به بهترین نحو از آن استفاده کنند. درواقع اصل بر این است که بدون مناسب سازی، ایستگاهی افتتاح و کار عمرانی انجام نشود تا کاستی‌ها گذشته نیز جبران شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید