| کد خبر: 237923 |

وزارت راه‌وشهرسازی در گزارشی مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بخش احداث و توسعه زیربناهای راه‌ها در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم ارائه کرد.

تین نیوز

وزارت راه‌وشهرسازی در گزارشی مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بخش احداث و توسعه زیربناهای راه‌ها در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  وزارت راه‌وشهرسازی، در گزارشی وزارت راه و شهرسازی به ارائه دستاوردهای خود در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف پرداخته است. یکی از اقدامات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بخش جاده‌ای مربوط به معاونت ساخت و توسعه راه‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، احداث و بهسازی ۶۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را برای سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری کرده است. بر این مبنا شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل جاده‌ای، از ابتدای سال تاکنون موفق به احداث ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و همچنین بهره‌برداری از ۳۷۱ کیلومتر از این راه‌ها شده است. احداث ۴۹ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و همچنین بهره‌برداری از ۸۹.۵ کیلومتر از این راه‌ها، عملکردی است که این شرکت در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم داشته است.

طبق این گزارش، از ۴۹ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث شده در سه ماه نخست روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۵ کیلومتر بزرگراه بهشهر-گرگان-آزاد شهر-بجنورد-شیروان-قوچان، ۳ کیلومتر باند دوم داران-درود، ۷ کیلومتر بزرگراه برازجان-کنارتخته-قائمیه-بابا میدان و شیراز-دشت ارژن-قائمیه، ۲ کیلومتر بزرگراه تفت-ابرکوه-سورمق، ۳ کیلومتر راه اصلی خوی-قطور-رازی احداث شده‌اند.

همچنین ۳ کیلومتر راه اصلی نمین - آستارا - رضوان شهر- شفت - سراوان، امامزاده هاشم - قزوین و رشت کلاشم پایین-مرجقل - فومن - خمام -زیابر و اردبیل - سرچم و صومعه سرا- پونل، ۷ کیلومتر راه اصلی اهواز - رامهرمز- بهبهان، ماهشهر- هندیجان - دیلم، دارخوین - شادگان - خوردورق و واریانت تنگ فنی، یک کیلومتر راه اصلی ایذه -باغملک -هفتگل -نمره یک -قبر سید ، رامهرمز -نمره یک، کنار گذرهای شوشتر و دزفول  و محورکارون ۳ - دشت ایذه، ۸ کیلومتر راه اصلی بستان آباد- تبریز- مرند - سه راهی ایواوغلی، میاندوآب - آذرشهر ، اردبیل - سراب - بستان آباد و احداث کمربندی میاندوآب و کمربندی بناب، ۴ کیلومتر راه اصلی فیض آباد-بجستان-فردوس-دیهوک، گناباد- فردوس و تربت حیدریه-بیرجند، ۴ کیلومتر راه اصلی هراز و ۲ کیلومتر راه اصلی نقده - پیرانشهر- تمرچین بهسازی شده‌ است.

بر اساس این گزارش، ۸۹.۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی بهره‌برداری شده است. بهره‌برداری از ۳ کیلومتر بزرگراه بهشهر-گرگان-آزاد شهر-بجنورد-شیروان-قوچان، ۱۲ کیلومتر باند دوم کبودرآهنگ - قیدار- سلطانیه،  ۴ کیلومتر بزرگراه اهر-تبریز - بیله سوار، ۵ کیلومتر بزرگراه زاهدان- زابل و بزرگراه زابل - دوست محمد، ۲.۵  کیلومتر راه اصلی ساوه -سلفچگان، ساوه- قم وقم -گرمسار  و اتصال به کمربندی امام علی (با حجم ۸۰۰ متر) و ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محل آزادراه قم - کاشان از جمله پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری رسیده‌اند.

از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در این مدت،  ۳ کیلومتر راه اصلی نازلو-سرو ، ۶.۵ کیلومتر راه اصلی اهواز - رامهرمز- بهبهان ، ماهشهر- هندیجان - دیلم ، دارخوین - شادگان - خوردورق و واریانت تنگ فنی ، یک  کیلومتر راه اصلی ایذه - باغملک -هفتگل -نمره یک -قبر سید، رامهرمز -نمره یک ،کنار گذرهای شوشتر ودزفول  و محورکارون ۳ - دشت ایذه ، ۶ کیلومتر راه اصلی زنجان - تکاب و زنجان - بیجار ، ۴.۵ کیلومتر راه اصلی سقز -مریوان، سردشت-پیرانشهر و سقز-بانه-سردشت ، ۱۰ کیلومتر راه اصلی سمنان- فیروزکوه،  یک کیلومتر راه اصلی میاندوآب- شاهین دژ- تکاب، دو کیلومتر  راه اصلی هراز،  ۲۴.۵ کیلومتر کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و ۴.۵ کیلومتر چهارخطه کردن راه بجنورد - اسفراین - سبزوار – بردسکن هستند.

عملکرد (از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان آبان ۱۴۰۰)

ردیف

عنوان طرح

جمع کل (کیلومتر)

طول احداث

طول بهره‌برداری

۱

احداث بزرگراه بهشهر-گرگان-آزاد شهر-بجنورد-شیروان-قوچان

۸

۵

۳

۲

احداث باند دوم داران-درود

۳

۳

۰

۳

احداث باند دوم کبودرآهنگ - قیدار- سلطانیه

۱۲

 

۱۲

۴

احداث بزرگراه اهر-تبریز - بیله سوار

۴

 

۴

۵

احداث بزرگراه برازجان - کنارتخته- قائمیه- بابا میدان و شیراز - دشت ارژن- قائمیه

۷

۷

 

۶

احداث بزرگراه تفت - ابرکوه - سورمق

۲

۲

۰

۷

احداث بزرگراه زاهدان- زابل و بزرگراه زابل - دوست محمد

۵

 

۵

۸

بهسازی راه اصلی نمین - آستارا - رضوان شهر- شفت - سراوان ، امامزاده هاشم - قزوین و رشت کلاشم پایین-مرجقل - فومن - خمام -زیابر و اردبیل - سرچم و صومعه سرا- پونل

۳

۳

 

۹

احداث و بهسازی راه اصلی ساوه -سلفچگان ، ساوه- قم وقم -گرمسار  و اتصال به کمربندی امام علی (با حجم ۸۰۰ متر) و ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محل آزادراه قم - کاشان

۲.۵

 

۲.۵

۱۰

احداث راه اصلی نازلو-سرو

۳

 

۳

۱۱

بهسازی راه اصلی اهواز - رامهرمز- بهبهان ، ماهشهر- هندیجان - دیلم ، دارخوین - شادگان - خوردورق و واریانت تنگ فنی

۱۳.۵

۷

۶.۵

۱۲

بهسازی راه اصلی ایذه - باغملک -هفتگل -نمره یک -قبر سید ، رامهرمز -نمره یک ،کنار گذرهای شوشتر ودزفول  و محورکارون ۳ - دشت ایذه

۲

۱

۱

۱۳

بهسازی راه اصلی بستان آباد- تبریز- مرند - سه راهی ایواوغلی ، میاندوآب - آذرشهر ، اردبیل - سراب - بستان آباد و احداث کمربندی میاندوآب و کمربندی بناب

۸

۸

 

۱۴

بهسازی راه اصلی زنجان - تکاب و زنجان - بیجار

۶

 

۶

۱۵

بهسازی راه اصلی سقز -مریوان، سردشت-پیرانشهر و سقز-بانه-سردشت

۴.۵

 

۴.۵

۱۶

بهسازی راه اصلی سمنان- فیروزکوه

۱۰

 

۱۰

۱۷

بهسازی راه اصلی فیض آبادـ بجستان ـ فردوس ـ دیهوک، گناباد ـ فردوس و تربت حیدریه - بیرجند

۴

۴

 

۱۸

بهسازی راه اصلی میاندوآب- شاهین دژ- تکاب

۱

 

۱

۱۹

بهسازی راه اصلی هراز

۶

۴

۲

۲۰

احداث کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور

۲۴.۵

 

۲۴.۵

۲۱

احداث راه اصلی خوی - قطور- رازی

۳

۳

 

۲۲

بهسازی راه اصلی نقده - پیرانشهر- تمرچین

۲

۲

 

۲۳

چهارخطه نمودن راه بجنورد - اسفراین - سبزوار - بردسکن

۴.۵

 

۴.۵

جمع کل

۱۳۸.۵

۴۹

۸۹.۵

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید