| کد خبر: 233374 |

◄ به زودی طول بزرگراه‌های کشور به ۲۱ هزار کیلومتر می‌رسد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شب گذشته ۲۶تیر در برنامه نگاه یک از شبکه یک به تشریح فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل پرداخت.

تین نیوز

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شب گذشته ۲۶تیر در برنامه نگاه یک از شبکه یک به تشریح فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل پرداخت.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در طول دولت تدبیر و امید بیش از ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه افتتاح شد و روز پنجشنبه گذشته ۳۲۱ پروژه بزرگراهی به  افتتاح رسید، اظهار کرد: اینها کمک کرده است تا ایمنی و راندمان در بخش بار و مسافر افزایش یابد. همچنین بنا بر آمار، سالی ۸۰۰ کیلومتر به طول راه‌های کشور افزوده شده است که رقمی قابل توجه است. در عین حال هماهنگی برای انتقال بار و مسافر تسهیل شده و از نقاط حادثه‌خیز رفع خطر شد و بسیاری از مسیرها نیز دوبانده شدند.

اسلامی افزود: هم اکنون ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه آماده و در انتظار آسفالت و نصب علائم است که با افتتاح آنها میزان بزرگراه های کشور از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۲۱ هزار کیلومتر خواهد رسید.

اسلامی همچنین در خصوص صنعت هوایی و نوسازی صنعت هوایی، گفت: در سال ۸۹ که بحث آزادسازی قیمت ها مطرح شد و دلار یکهزار تومان بود، آنها برای یک ساعت پرواز یکصد هزار تومان دریافت می‌کردند. با تغییر شرایط و انفجار  در افزایش قیمت‌ها و شرایطی که متاثر از تحریم بود هر روز درآمد شرکت‌ها نسبت به هزینه‌ها روند کاهشی یافت و شرکت‌های هوایی نتوانستند هزینه‌ها را با درآمد متناسب کنند و به  همان نسبت نتوانستند نوسازی انجام بدهند. امروز کشور بیش از هر زمانی نیاز دارد به اصل سرمایه خود در حوزه حمل و نقل توجه کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص زیرساخت‌های ریلی و همچنین اقدام وزارتخانه درباره تسهیل در صنعت هوایی کشور، گفت: از تسهیلات یارانه ای که در ستاد کرونا تصویب شده بود،صنعت هوایی و زیرساخت‌های ریلی به دلیل شیوع کرونا دچار مشکلاتی شدند که دراین ایام بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

اسلامی ادامه داد: شرکت‌های ریلی به دلیل تضامین مالی که داشتند تسهیلات کرونایی کمتری را دریافت کردند که یکی از آنها شرکت رجا بود که تقریبا هیچکدام از تسهیلات را دریافت نکرد و صندوقی که آنها را حمایت می کرد شرکت رجا را مورد حمایت قرار نداد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.