| کد خبر: 217966 |

◄ روایت دردناک یک راننده ترانزیت از حبس در عراق و عدم حمایت شرکت ایرانی

چندی پیش یک راننده ترانزیت فیلمی از مشکلات خود در شهر سلیمانیه عراق منتشر و برای حل این مشکل از مسئولان دولتی استمداد کرد. اکنون این راننده ترانزیت بار دیگر از مسئولان مربوط برای حل مشکل خود درخواست کمک و همیاری کرده است.

تین نیوز

چندی پیش یک راننده ترانزیت فیلمی از مشکلات خود در شهر سلیمانیه عراق منتشر و برای حل این مشکل از مسئولان دولتی استمداد کرد. اکنون این راننده ترانزیت بار دیگر از مسئولان مربوط برای حل مشکل خود درخواست کمک و همیاری کرده است.

به گزارش تین نیوز، فیلم و خبر مربوط به این اتفاق در تاریخ 13 مرداد در تین نیوز با عنوان «استمداد یک راننده ترانزیت گرفتار در سلیمانیه عراق از مسئولان» منتشر شد که پس انتشار آن در این شبکه خبری،  جواد سمساریلر رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی ایران در مورد مشکل پیش آمده به تین نیوز گفت: در صورتی که بار حمل شده بیمه بوده و صورتجلسه حادثه تنظیم شده باشد، شرکت حمل و نقل ایرانی موظف به اعلام به شرکت بیمه و دریافت خسارت از بیمه به نفع صاحب مال است.

بیشتر بخوانید:

اکنون  و بعد از گذشت بیش از یک ماه از این رخداد، این راننده ترانزیت در تماس با تین نیوز ضمن شرح کامل این واقعه، بار دیگر از مسئولان مربوط برای حل مشکل خود درخواست کمک و همیاری کرد.

 احمد یزدانی صاحب کلیپی که در فضای مجازی تحت عنوان گروگانگیری به‌دلیل خسارت به‌محموله ترانزیتی در عراق منتشر شده بود در اختیار تین نیوز قرار داده، گفت: «شرح ماوقع و اهم اتفاقات صورت گرفته به این شرح است: پس از بارگیری هفت دستگاه خودروی سواری از بندرلنگه به‌ سمت مقصد سلیمانیه عراق از مرز زمینی پرویزخان جهت ترانزیت محموله مذکور عازم شدم. این محموله مربوط به شرکت فرستنده آن شرکت ... و کابوتاژ آن شرکت سورتمه پیمان و دارای بارنامه و بیمه و مستندات قانونی مربوطه بود. در بین راه و در کشور عراق ماشین بنده که یک سواری کش است دچار خرابی پیستون شده و طی تماس با برادرم که همکار بنده بوده و اتفاقاً ایشان نیز در همان مسیر بار برده بود، موفق شدم با جدا کردن کله خودرو خود و نصب کلگی خودروی برادرم به سفرم ادامه دهم و محموله را بدون مشکل به مقصد برسانم. از طرف صاحب بار عراقی فردی جهت تحویل محموله به‌نام آقای بیار آنجا مستقر بود و در لحظه اول تحویل محموله، مستقیم و بدون دیدن سایر خودروها به یک‌باره به‌سمت خودرویی رفت که انگار از قبل به ایشان اطلاع داده بودند که مشکلی داشته است. از ابتدای سفر روی قسمت کوچکی از بدنه یکی از خودروها کثیف و آلوده بود که به نظر می‌رسد روی آن نشانه‌گذاری کرده بودند و ایشان آن را پاک کرد و یک زدگی کوچکی نمایان شد و آن را بهانه و درخواست خسارت از بنده کرد.»

این راننده ادامه داد: «از آنجا که خودروی خسارت دیده در عراق همان روز اول توسط عراقی‌ها ناپدید شد و طی تماس با کنسولگری ایران و حضورشان در صحنه، آنها نیز شاهد قضیه بودند ما به صاحب بار عنوان کردیم که برای اقدامات بیمه گزارش پلیس و رویت خودروها از کامیون جزو الزامات قانون ایران است. صاحب بار با برخورد خیلی خشن که چرا به کنسولگری اطلاع دادید، اقدام به حبس بنده و 2 نفر از همکارانم که مشکل مشابه داشتند کرد به طوری‌که ما دسترسی به هیج کجا و هیچ کسی نداشتیم حتی آدرس محل را به‌دلیل خلوت بودن محل نمی‌دانستیم. طی آن هشت روزی که حبس بودیم طرف عراقی و ایرانی آنچنان جنگ روانی برای ما درست کردند  که به مرگ خود راضی شده بودیم. شرکت ایرانی هنوز هم بعد از بیست و چند روز سراغی از بنده نگرفته که ببیند زنده‌ایم یانه؟ البته کنسول محترم مدام تماس می‌گرفت و ما  درخواست پلیس از کنسول کردی که  گفتند چون خودروها را برده‌اند، پلیس نمی‌تواند گزارشی تهیه کند».

این راننده همچنین تاکید کرد: «یکی از بندها برای اقدام بیمه در این زمینه، گزارش پلیس یا ارگان دولتی است. باتوجه به این‌که طرف عراقی اسلحه به کمر برای ما مانور ترس ایجاد می‌کرد بدون هیچ‌گونه امکانات بهداشتی و حتی خوراکی در آن هوای داغ بدون آب و...و با استرس و عدم دسترسی به بیرون از فضای محبوس شده، واقعاً کاری از ما ساخته نبود. شرکت حمل هم حمایتی نکرد فقط می‌گفت خودتان راهی برای مصالحه و کنار آمدن با طرف عراقی پیدا کنید. سرانجام به‌ناچار و با ناحقی تمام جانمان را خود خریدیم تا به کرونا دچار نشویم و برای رهایی از آن جهنم واقعی، در داخل سند سی ام ار بنده به‌زور تعهد گرفتند که در ایران باید مبلغ 4000 دلار  را پرداخت کنیم».

تین نیوز: نام شرکت فرستنده و کابوتاژ کننده و دیگر مستندات در تین نیوز موجود است و تین نیوز آمادگی درج پاسخ آنها به اظهارات راننده مورد نظر دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جلال 1 1

    ب عراقیهای برادرمون تهمت نزن !

  • موسی 0 0

    لطفا مسئولین محترم پیگیرکار راننده گان ایرانی در عراق باشند .عراق قاتونی موجود نیست تنها حرف زور واسلحه است ..چرا باید اینطور باشه؟؟؟