| کد خبر: 216997 |

◄ راهکار رانندگان برای جبران خسارت به محموله‌های ترانزیت چیست؟

در صورتی که بار حمل شده بیمه بوده و صورتجلسه حادثه تنظیم شده باشد، شرکت حمل و نقل ایرانی موظف به اعلام به شرکت بیمه و دریافت خسارت از بیمه به نفع صاحب مال است.

تین نیوز

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ و نقل بین‌المللی ایران در مورد مشکل تخلیه بار ترانزیت در صورت آسیب به محموله، گفت: در صورتی که بار حمل شده بیمه بوده و صورتجلسه حادثه تنظیم شده باشد، شرکت حمل و نقل ایرانی موظف به اعلام به  شرکت بیمه و دریافت خسارت از بیمه به نفع صاحب مال است.

به گزارش تین نیوز، جواد سمساریلر پس از باز نشر فیلمی از وضعیت دشوار یک راننده ترانزیت در سلیمانیه عراق در تین نیوز، عنوان کرد: در این که راننده خط ترانزیت باید محموله‌ای را که تحویل گرفته است، باهمان وضعیت زمان بارگیری به صاحب کالای مشخص شده و مندرج در بارنامه و یا راهنامه تحویل بدهد، هیچ گونه شکی نیست.

وی افزود: در صورت از بین رفتن و یا آسیب به کالا در زمان ترانزیت، باید دلایل آن مشخص و توسط پلیس یا هر ارگان دولتی در کشوری که اتفاق در آن رخ داده صورتجلسه‌ای تنظیم و دلایل رخداد در آن درج شود.

این مقام صنفی تاکید کرد: بنابراین اول باید مشخص شود که راننده در پیمان کدام شرکت حمل و نقل در مبدأ حمل بوده و شرکت مربوطه در زمان بارگیری و حمل محموله را بیمه CMR نموده است یا خیر؟؟

سمساریلر عنوان کرد: در صورتی‌که بیمه داشته و صورتجلسه حادثه تنظیم شده باشد، شرکت حمل و نقل ایرانی موظف به اعلام به  شرکت بیمه و دریافت خسارت از بیمه به نفع صاحب مال است.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش یک راننده ترانزیت فیلمی از مشکلات خود در شهر سلیمانیه عراق منتشر و برای حل این مشکل از مسئولان دولتی استمداد کرد.

فیلم| استمداد یک راننده ترانزیت گرفتار در سلیمانیه عراق از مسئولان

به گزارش تین نیوز، در این فیلم که مربوط به 27 تیرماه است راننده ترانزیت در شرح رخداد گفت که بار خودروی خارجی از مرز پرویزخان به سلیمانیه عراق بارگیری کرده و پس از خالی کردن بار، متوجه شده‌اند در گوشه سقف یکی از سواری‌ها تورفتگی ایجاد و ناخواسته خسارتی به بار وارد شده است.

این راننده همچنین عنوان کرد که به دلیل بروز این خسارت  6 روز (تا زمان ارسال فیلم)  در پارکینگ سلیمانیه زندانی و خسارتی حدود 5 هزار دلار برایش برآورد و عنوان شده بدون پرداخت این خسارت به هیج وجه حق خروج ندارد.

این راننده همچنین با بیان این‌که در این مکان نگهبانی با اسلحه قرار داده‌اند که امکان خارج شدن از محوطه بدون پرداخت خسارت وجود نداشته باشد، گفت که با شرکت حمل و نقل در ایران تماس گرفته اما آنها نیز به او کنار آمدن با طرف عراقی و پرداخت خسارت را توصیه کرده‌اند.

وی افزود خسارت برآورد شده چیزی حدود 260 میلیون تومان و کل ارزش کامیون وی 400 میلیون تومان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد یزدانی 0 0

    همکاران لطفا اینقد نگید خب نرید عراق یامگه مجبورید برید عراق مملکت ما نیاز به حمل ونقل ترانزیت هم داره بشرط که مسئولین وقتی مذاکره میکنن پشت سرهم نگاهی به راننده ها بندازن