| کد خبر: 242772 |

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت:

فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو از هفته آینده

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت تاکید کرد: از هفته آینده اولین فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو را خواهیم داشت.

تین نیوز

عبدالله توکلی لاهیجانی در یک بخش خبری در مورد سامانه فروش یکپارچه خودرو، گفت: از خودروسازان می‌خواهیم که به کسب و کار اصلی خود که تولید خودرو است بپردازند و با مکانیسم عرضه شفاف در سامانه یکپارچه فروش، هرگونه شائبه‌ای را درباره بازارسازی‌های کاذب که در ذهن مردم ایجاد شده است را برطرف کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، وی با بیان اینکه زیرساخت عرضه خودرو در سامانه متمرکز فراهم شده است، اظهار داشت: وزرات صمت از خودروسازان خواسته است تا توان عرضه خود را به صورت شفاف اعلام کنند تا بتوانیم در هفته آینده در سامانه متمرکز عرضه خودرو (سامانه یکپارچه فروش خودرو) عرضه شفاف انجام شود.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه از هفته آینده اولین فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو را خواهیم داشت، تصریح کرد: از مزیت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو آن است که بیش از آنچه توان تولید خودروساز است فروش صورت نگیرد و تعهداتی که فراتر از توان است اتفاق نیفتد، بلکه بر اساس همان تعدادی که مجوز فروش داده می‌شود، فروش فوری و پیش فروش انجام شود و به عبارتی در عرضه خودروها شفافیت ایجاد شود.

توکلی لاهیجانی با بیان اینکه خودروسازان بخش خصوصی نیز از طریق این سامانه خودروهای خود را عرضه خواهند کرد، خاطرنشان کرد: شائبه‌ای وجود داشت، مبنی بر اینکه خودروسازان بخش خصوصی بازارهایی را ایجاد می‌کنند و در آن بازارها به قیمت‌های گزاف خودرو فروخته می‌شود و برخی از غوغاسازی‌هایی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده ناشی از همین مساله است.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد، اما وزارت صمت مطابق دستور رئیس‌جمهور این شفافیت را به نفع مصرف‌کننده واقعی انجام می‌دهد و باید خودروسازان در سال تولید دانش‌بنیان به کسب و کار اصلی خود که تولید خودرو است متمرکز شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.