| کد خبر: 159412 |

پژو سیتروئن درحالی‌که در سال 2017 رشد فروش 15.4 درصدی داشته است، نتوانسته در بازارهای اصلی خود که اروپا و چین هستند عملکرد مثبتی داشته باشد.

تین‌نیوز | 

پژو سیتروئن درحالی‌که در سال 2017 رشد فروش 15.4 درصدی داشته است، نتوانسته در بازارهای اصلی خود که اروپا و چین هستند عملکرد مثبتی داشته باشد.

به گزارش رویترز، در نیمه اول سال 2017 این شرکت توانست با فروش یک‌میلیون و 579 هزار و 934 دستگاه از انواع محصولاتش را در سراسر جهان به فروش برساند که رشد 2.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2016 را نشان می‌داد.

برند پژو با سهم فروش یک‌میلیون و 25 هزار و 307 دستگاه در این مدت 12.3 درصد رشد فروش را ثبت کرده؛ اما سیتروئن در همین مدت با فروش 526 هزار و 761 دستگاه خودرو، 12.3 درصد کاهش فروش را تجربه کرد.

 به‌این‌ترتیب این گروه خودروسازی هرچند مجموع جهانی فروشش در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۷ اندکی افزایشی بوده، بااین‌حال در بازارهای بزرگی مانند اروپا و چین، کاهش فروش را تجربه کرده‌اند؛ اما رشد فروش در خاورمیانه و آمریکای لاتین برگ برنده این شرکت فرانسوی در ۶ ماه اول و هم در کل سال ۲۰۱۷ بوده است؛ به‌طوری‌که روز گذشته رویترز در گزارشی به نقل از این شرکت فرانسوی اعلام کرد که خودروسازی پژو سیتروئن میزان فروش خودروهایش در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته به میزان ۷/ ۱۵ درصد افزایش داشته است. هرچند که این شرکت در خاورمیانه و آمریکای لاتین عملکرد ضعیفی داشته است.

براساس این گزارش، شرکت پژو سیتروئن در سال گذشته میلادی ۳ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رسانده و این نشان می‌دهد که این شرکت همانند رقیب هم‌وطنش رنو عملکردی قوی در سال ۲۰۱۷ داشته است. بعد از انتشار این گزارش، ارزش سهام شرکت پژو سیتروئن شاهد رشد ۳/ ۰ درصدی بود. پژو سیتروئن گفته، خودروهای تجاری سبک برند پژو و سیتروئن این شرکت در بازارهای خارجی‌ نظیر خاورمیانه، آمریکای لاتین و آسیا رشدی قابل‌توجه داشته است.

نقش ایران در رشد پژو سیتروئن

همچنین ژان فیلیپ ایمپارات، مدیر شرکت پژو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سال ۲۰۱۷ یک سال استثنایی بوده و رشد بی‌سابقه فروش را برای شرکت پژو به‌دنبال داشته است.» اما همان‌طور که در گزارش ۶ ماه ابتدایی امسال نیز به آن تأکید شده بود، ایران نقش مهمی در رشد تولید پژوسیتروئن داشته است. حال‌آنکه در گزارش فعلی نیز ایران نقش مهمی در این زمینه دارد. بعد از لغو تحریم‌ها و مشارکت دوباره خودروسازان فرانسوی با ایران، شاهد رشد تولید در دو شرکت پژو سیتروئن و رنو بودیم. هرچند فرانسوی‌ها با عقد قرارداد تولید حضوری متفاوت را پس از برجام در ایران رقم زدند؛ اما پس از گذشت حدود یک سال از قراردادهای مذکور هنوز تولید خودروهای پسابرجامی آن‌چنان‌که باید به چشم نمی‌آید.

Peugeot 3008 2017 پژو 3008

 بر این اساس آنچه از آمارهای پژوسیتروئن می‌توان استنباط کرد این است که رشد تولید محصولات قدیمی پژو در ایران منجر به روند صعودی آمارهای تولید این شرکت در سال ۲۰۱۷ شده است. دراین‌بین خودروهای جدیدی همچون ۲۰۰۸ که هم‌اکنون حضور کم‌رنگی در خیابان‌ها و جاده‌های کشور دارد و اولین خودرو پسابرجامی نیز نامیده می‌شود هنوز نتوانسته تغییری در آمارهای تولید این شرکت در ایران یا دیگر کشورهای دیگر به وجود آورد. بر این اساس آمار تولید ۶ ماه اول این خودروساز فرانسوی نشان می‌دهد که دو خودروی قدیمی ۲۰۶ و ۴۰۵ که در ایران تولید بالایی دارد توانسته آمار تولید جهانی پژوسیتروئن را تغییر دهد. به‌این‌ترتیب این شرکت اگرچه در اروپا و چین نتوانسته موفقیتی کسب کند اما در ایران همچنان یکه‌تاز میدان است. در آمار ۶ ماه سال ۲۰۱۷ فروش پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ طی نیمه نخست ۲۰۱۷، به ترتیب ۱۲۴۴ و ۱۶۵۶ درصد افزایش‌یافته و ازآنجاکه این دو محصول فقط در ایران به فروش می‌رسند، همان‌طور که گفته شد باعث اوج‌گیری پژویی‌ها در بازار خاورمیانه و آفریقا به لطف بازگشتشان به ایران بوده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین