| کد خبر: 159334 |

◄ رتبه هفتم جابه‌جایی کالا به یزد رسید

استان یزد از نظر جابه جایی کالا در میان 31استان کشور، رتبه هفتم را کسب کرد.

تین نیوز

استان یزد از نظر جابه جایی کالا در میان 31استان کشور، رتبه هفتم را کسب کرد.

راهداری و حمل‌و‌نقل استان یزد در 2 بخش جابه‌جایی مسافر و حمل بار و نگهداری، حفظ و ایمنی جاده فعالیت دارد که تنها در بخش راه‌ها چهار هزار و 600 کیلومتر راه در استان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان وضعیت راهبردی یزد در مسیر کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور افزود: هم اکنون در استان 726 کیلومتر بزرگراه ، 640 کیلومتر راه اصلی ، 960 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 247 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

محسن صادقیان با بیان اینکه نظارت بر حجم بالای راه های استان به طور فیزیکی بسیار دشوار است، ادامه داد: به همین منظور 49 دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی، 24 دستگاه دوربین نظارتی و 77 دستگاه تردد شمار در استان نصب شد که متوسط سرعت را نیز ثبت می کند و بخش عمده کاهش تلفات جاده ای مربوط به همین سیستم است.

صادقیان تصریح کرد: یزد دومین استان معدنی کشور با بالاترین سهم حمل‌و‌نقل مواد معدنی و سومین صادرکننده کاشی و سرامیک ایران محسوب می شود و در عین حال با وجود کمبود آب، سالانه بیش از 400هزار تن محصولات گلخانه ای تولید می‌کند.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه تمام بخش‌های حمل و نقل استان گفت: یزدی‌ها در کنار تلاش، سعی کرده اند با بهره گیری از علم و بهره وری که سرآمد هستند ضمن استفاده از تکنولوژی های نوین در نگهداری جاده‌ها، هزینه های اجرایی را کاهش دهند و صرفه‌جویی 30 تا 50 درصدی در عملیات اجرایی داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.