| کد خبر: 205193 |

◄ کشتی باری حامل ۷۵۰ تُن گازوئیل در آب های تونس غرق شد

مقامات تونس از غرق شدن یک کشتی باری حامل ۷۵۰ تُن گازوئیل در سواحل جنوبی این کشور خبر دادند.

تین نیوز

سخنگوی رسمی دادگاه قابس در جنوب شرق تونس گفت: این کشتی باری امروز (شنبه) بر اثر شرایط بد جوی و تلاطم دریا دچار حادثه و در آب‌های تونس غرق شد.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه تاکنون مواد سوختی حمل شده توسط این کشتی باری به دریا نشست نکرده است، افزود: کمیته حوادث غیرمترقبه تونس در ساعت‌های آینده تشکیل جلسه خواهد داد تا بر اساس آنچه موجب آلودگی شود، تصمیم‌گیری کند. 

به نوشته خبرگزاری تونس، این کشتی باری با پرچم گینه استوایی و با حدود ۷۵۰ تُن گازوئیل از بندر «دمیاط» مصر به حرکت در آمده و عازم مالت بود. 

این کشتی باری به دلیل شرایط بد جوی و تلاطم دریا از مقامات تونس درخواست کرد تا امکان ورود آن به آبهای منطقه را فراهم کنند که به آن اجازه داده شد در حدود هفت کیلومتری ساحل خلیج «قابس» لنگر بیاندازد، اما آب دریا به داخل موتورخانه این کشتی نشت کرد و آن را به زیر آب  فرو برد. 

یک منبع رسمی در بندر تجاری قابس با اشاره به اینکه خدمه این کشتی باری  شامل هفت نفر دارای سه ملیت مختلف بودند و از مسئولان تونس خواستند تا آن‌ها را از عرشه کشتی که در خطر غرق شدن بود تخلیه کنند و تمامی آن‌ها نجات یافتند،  به خبرنگار «وات» گفت که این کشتی هیچ ارتباطی با این بندر ندارد و همه خدمه نجات یافته آن، خدمات لازم را دریافت کرده‌اند و در بندر قابس تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.