| کد خبر: 195062 |

مدیرعامل راه آهن خبرداد:

◄ احداث خط دوم ۵ مسیر ریلی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث خط دوم ۵ مسیر ریلی به مناسبت هفته دولت خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث خط دوم ۵ مسیر ریلی به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز سعید رسولی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، از احداث خطوط جدید ریلی خبرداد و گفت: احداث خط دوم مسیر سیستان- اصفهان به طول ۴۵ کیلومتر نخستین افتتاحیه شرکت راه‌آهن در هفته دولت خواهد بود.

وی گفت: احداث خط دوم مسیر یزدگرد به نظرآباد به طول ٣٧ کیلومتر، احداث خط دوم مسیر نظرآباد – شمسی به طول ۵۴ کیلومتر و هم‌چنین احداث خط دوم مسیر شمسی- میبد و ارژنگ به طول ۴٧ کیلومتر در دستور کار است که مجموع این افتتاحیه‌ها باعث افزایش ظرفیت در کریدور پر بار مسیر یزد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین از افتتاح مرکز کنترل ترافیک (ctc) یزد خبر داد و عنوان کرد که  این ایستگاه با اعتباری بالغ بر ۲٫۵ میلیارد تومان ساخته شده است.

رسولی از خرید، نصب و راه‌اندازی شبکه پارتی لاین تصویری ۴٧ ایستگاه (برای ارتباط تصویری ایستگاه‌ها) به ارزش یک‌میلیون دلار خبر داد و گفت: این پروژه نیز در همین هفته افتتاح می‌شود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: در سال جاری، ۵٩ کیلومتر احداث خطوط آنتنی هدف‌گذاری شده است که عملیات اجرایی آن آغاز  و با احداث این ۵٩ کیلومتر ظرفیت انتقال بار از مراکز عمده بار غیر افزایش یافت.

رسولی همچنین از افتتاح مرکز تعمیرات لکوموتیو در قم در روزهای آینده خبر داد.

وی گفت: مرکز جدید تعمیرات لکوموتیو نیز در مشهد آماده بهره‌برداری است که به کمک کاهش خرابی‌های لکوموتیو در مسیر پر تردد مشهد- تهران می‌آید.

رسولی اضافه کرد: مرکز جدید سوخت‌رسانی به لکوموتیو نیز در مشهد آماده بهره‌برداری است که راه‌اندازی این مرکز موجب صرفه‌جوی و کاهش تلفات سوخت خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • behr 0 0

    با نقشه اي در كادر كوچك -خبر را كامل كنيد -محلها ناشناس است