| کد خبر: 232787 |

تکرار نشدن سوانح جاده‌ای بودجه و اعتبار می‌خواهد

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری معتقد است که مشکل در سوانح جاده‌ای که برای اتوبوس‌ها رخ می‌دهد ایمن نبودن جاده‌ها، ناوگان فرسوده و راننده است. حل این مشکلات نیاز به اقدامات زیرساختی دارد که سرمایه و بودجه می‌خواهد.

تین نیوز

در پی واژگونی دو اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان در هفته گذشته، رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری معتقد است که مشکل در سوانح جاده‌ای که برای اتوبوس‌ها رخ می‌دهد ایمن نبودن جاده‌ها، ناوگان فرسوده و راننده است. حل این مشکلات نیاز به اقدامات زیرساختی دارد که سرمایه و بودجه می‌خواهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در روزهای پایانی هفته گذشته دو حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان جان دو خبرنگار ایسنا و ایرنا و تعدادی از سرباز معلمان را گرفت اما به نظر تا کنون هیچ یک از دستگاه‌های متولی از وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حتی سازمان محیط زیست به عنوان برگزار کننده تور رسانه‌ای برای خبرنگاران مسئولیت این اتفاق را قبول نمی‌کنند و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و این اتفاقات تلخ را رقم زده است، بر جای خود باقیست.

احمدرضا عامری - رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری-  دراین باره به ایسنا گفت: گرچه اتوبوس خبرنگاران برای شبکه حمل و نقل برون شهری نبوده است و بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی برای خود این وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار می‌گیرند اما مشکل اصلی در این زمینه که سبب حادثه‌ساز شدن اتوبوس‌ها می‌شود به زیر ساخت‌هایی مانند جاده‌های ناایمن و ناوگان فرسوده و حتی راننده بر می‌گردد.

وی افزود: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، افزایش جمعیت در سال‌های گذشته متناسب با توسعه در ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌های کشور نبوده است و تحقق چنین وعده‌هایی بودجه و اعتبار می‌خواهد.

بیشتر بخوانید:

وزیر راه: علت واژگونی اتوبوس خبرنگاران نقص فنی نیست

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری ادامه داد: در شرایطی که خرید یک اتوبوس از شرکت‌های داخلی که در سال‌های گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده به حدود ۵ میلیارد تومان رسیده است چگونه یک راننده توان مالی نوسازی ناوگان خود را دارد و در شرایطی که میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری (اتوبوس) در ایران ۱۳ سال است مسلما بروز چنین حوادثی افزایش پیدا خواهد کرد.

عامری با بیان اینکه استاندارد کشورهای اروپایی برای نوسازی اتوبوس پنج سال است، گفت: در سال‌های اخیر پیشنهاد دادیم که در ابتدا سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری را به ۱۰ سال کاهش دهیم و سپس به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم اما این اتفاق هم نیافتاد. از سوی دیگر کمبود قطعات و لوازم مورد نیاز نیز در بروز مشکلات در این زمینه و بروز سوانح جاده‌ای بی‌تاثیر نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    آقای عامری کمی هم درمورد سنوات72تا80که بجای هشت سال سه چهارسال سابقه موجود است وسختی کار صحبت کنید چه کارانجام شده

  • میم .میم 0 0

    سلام

    مگر شرکتهای اتوبوسهای حمل مسافر (غیر از تعاونی ها)اتحادیه دارن!؟!!!

    چرا نام حقوقی این تشکل را کامل نمی نویسید؟!