| کد خبر: 232777 |

وزیر راه: علت واژگونی اتوبوس خبرنگاران نقص فنی نیست

این اتوبوس صورت وضعیت نداشته و فقط مختص جابه‌جایی کارکنان کارخانه سیمان بوده و نباید برای تردد برون شهری از آن استفاده می‌شد و علت وقوع سانحه ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس بوده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتوبوس خبرنگاران نقص فنی نداشته، گفت: این اتوبوس صورت وضعیت نداشته و فقط مختص جابه‌جایی کارکنان کارخانه سیمان بوده و نباید برای تردد برون شهری از آن استفاده می‌شد و علت وقوع سانحه ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی سه شنبه شب در حاشیه مراسم روز جهانی دریانورد درباره علت نهایی حادثه اتوبوس خبرنگاران و سربازان که منجر به فوت چند تن شد، گفت: امروز هم گزارش کمیسیون ایمنی راه‌ها و هم گزارش پلیس راه منتشر شد؛ اتوبوس مورد استفاده برای خبرنگاران صورت وضعیت خروج از شهر نداشته و سرویس کارخانه بوده است و راننده نتوانسته سرعت مطمئنه را حفظ کند و موجب جان باختن دو خبرنگار شد که به خانواده آنها و جامعه رسانه‌ها تسلیت می‌گوئیم.

بیشتر بخوانید:

عذرخواهی دولت در خصوص حادثه برای اتوبوس خبرنگاران و سربازمعلم‌ها

لنت‌های قاچاق و زیر زمینی عامل سوانح اتوبوس‌هاست

وی درباره اتوبوس سرباز معلم‌ها با بیان اینکه سه نکته در این حادثه مدنظر است، گفت: اولاً مسئول فنی شرکت حمل و نقل باید نقص نفی اتوبوس را کنترل می‌کرد و انجام نداده و  اتوبوس نقص فنی داشته است.

اسلامی ادامه داد: نکته دوم آن است که راننده بار اول بوده که مسیر از یزد تا آباده را طی می کرده و بر خلاف آئین نامه راننده باید به مسیر آشنا بود.

وزیر راه افزود: نکته سوم سرعت بالای اتوبوس بوده و در روستای دهشیر سرعت اتوبوس به ۱۴۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و جدول را قطع می‌کند و با کامیونی که در باند مقابل در کنار خیابان در روستای دهشیر پارک کرده بود برخورد کرده و ۵ سرباز کشته می‌شوند.

به گفته اسلامی با شرکت مربوطه و با دست اندرکاران طبق آئین نامه برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است در ارتباط با این سوانح باید نکات بر اساس وظیفه قانونی هر دستگاه بررسی کرد تا در چارچوب وظایف آن دستگاه بوده است یا نبوده است. همچنین دستگاه‌ها طبق قانون از استفاده از اتوبوس‌های خود برای سفر کارکنان منع شده‌اند بنابراین اتوبوس خبرنگاران اجازه تردد خارج از شهر نداشته است.

وزیرراه و شهرسازی اضافه‌کرد: اتوبوس خبرنگاران تولید مدل ۱۳۸۵ بوده و معاینه فنی داشته و بعد از سانحه هم کارشناس نقص فنی در آن مشاهده نکرده است ولی در اتوبوس سربازان تخلف شرکت محرز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.