| کد خبر: 229683 |

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از برنامه‌های این شرکت به منظور بهره‌گیری از نسل سوم فناوری خبر داد و اظهار کرد که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، می‌توان مدیریتی بهینه در استفاده از منابع مالی، مسائل مصرفی و نگهداری از راه‌ها ارائه کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از برنامه‌های این شرکت به منظور بهره‌گیری از نسل سوم فناوری خبر داد و اظهار کرد که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، می‌توان مدیریتی بهینه در استفاده از منابع مالی، مسائل مصرفی و نگهداری از راه‌ها ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۳۱ فروردین، مجید کیانپور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد.

در این نشست که فرهاد احمدنیا، مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و رمضانی، نماینده سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران نیز حضور داشتند، کیانپور به تشریح فعالیت‌های این شرکت پرداخت و در خاتمه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عنوان کرد: این شرکت قدمتی حدود ۶۵ سال داشته و یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های کیفی در کشور است که در بخش پایش و کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی کشور فعالیت می‌کند، به‌طوری‌که طی این مدت، درکمتر پروژه عمرانی هست که ردپایی از این آزمایشگاه نباشد.

وی گفت: ما با مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت کشور در بخش شهرداری‌ها و بنیاد مسکن و حدود ۳۰ دستگاه اجرایی دیگر فعالیت و همکاری مستقیم و کاملی داریم.

 کیانپور عنوان کرد: زیر مجموعه این آزمایشگاه؛ بیش از یک هزار واحد فعال محلی و شعبه در سراسر کشور فعالیت دارند که این‌ها جزو بزرگ‌ترین شبکه‌های آزمایشگاهی  هستند که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارشناس خبره و باتجربه در آن فعالیت داشته  و خدمات خوبی را به جامعه مهندسین کشور در بخش‌های عمرانی ارائه می‌دهند.

 مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تأکید کرد: نکته اساسی این است که ما بیش از ۵۰۰ نوع فراوانی و آزمایش داریم که در آزمایشگاه فنی خاک خدمات آن ارائه می‌شود و مرتب هم به دنبال توسعه و نوگرایی سیستم‌ها هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. تلاشمان این است تا بتوانیم با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، آزمایش‌هایی را انجام دهیم که غیر مخرب بوده و نمونه‌گیری‌ها در محل نباشند.

 وی اظهار کرد: یکی از این آزمایش‌هایی که انجام می‌دهیم، ارزیابی سطح و رویه شریان‌های اصلی کشور است که با مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت و توسعه راه‌های کشور و شرکت آزادراه‌ها و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با مجموعه وزارت کشور در بخش کلان‌شهرها انجام می‌شود. تلاش ما این است خدماتی که ارائه می‌دهیم بر اساس دانش و تکنولوژی روز باشند و شرکت‌های دانش بنیان هم در این زمینه با بومی‌سازی تکنولوژی روز دنیا در کشور بتوانند خدمات مناسبی به کشور ارائه دهند.

کیانپور تأکید کرد: حدود ۱۲ سال است که از این فنّاوری‌های روز استفاده می‌شود و هم اکنون نسل سوم این فنّاوری‌های در اختیار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار دارد که  می‌تواند یک ابزار خوبی در جهت مدیریت بهینه در استفاده از منابع مالی، مسائل مصرفی و نگهداری از راه‌ها ارائه شود.

 مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: با استفاده از این روش، ۵۰ درصد از هزینه نگهداری راه‌های درون و برون کشور کاهش یافته و با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کردند که می‌توانند این تکنولوژی‌های روز دنیا را بومی‌سازی کنند، ما هم استقبال کرده و از این شرکت‌ها حمایت خواهیم کرد.

 وی گفت: در این مجموعه، بیش از ۵۰ نفر از دانش‌آموختگان رشته راه و ترابری از نخبگان کشوری حضور دارند و به نحو مطلوب از دانش روز دنیا در جهت کاهش نگهداری و جلوگیری از خرابی که در سطح جاده‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود. این دانش‌آموختگان می‌توانند با ارائه طرح‌های مهندسی،خدمات جدیدی را به جامعه مهندسان مشاور و دانش روز مهندسی ارائه دهند.

 وی تأکید کرد: امیدواریم از این ظرفیت خوبی که در اطراف ایران وجود دارد، استفاده کرده تا بتوانیم ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرزهای کشور باشیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید