| کد خبر: 171023 |

یک فعال حمل‌ونقلی مطرح کرد:

◄ چند پیشنهاد برای اجرای بهتر طرح‌ تن-کیلومتر

اگر بخواهیم هزینه کامیون و استهلاک آن را محاسبه کنیم و بر اساس آن نرخ تناژ را تعیین کنیم، توازن برقرار نخواهد شد فقط باید با توجه به اقتصاد و تورم هر ۶ ماه به نرخ مصوبه توجه نماییم.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقلی گفت: برای تعیین نرخ کرایه برحسب تن-کیلومتر لازم است ابتدا بارهای ترخیصی از گمرکات و تولیدات کارخانجات طبقه‌بندی شود.

به گزارش تین‌نیوز، کریم خلج در شبکه‌های اجتماعی و در یک گروه تلگرامی در توضیح این پیشنهادخود نوشت: پس از طبقه‌بندی بارها، می‌توان برای هر طبقه از بار برای مثال آهن‌آلات، صندوقی، کیسه‌‌ای، بشکه‌‌ای، بارهای فله‌ای، غلات، شیشه، اشتعال‌زا و غیره نرخ کف در نظر گرفت.

وی افزود: پس از آن باید برای ظرفیت هر کامیون یا تریلر نیز نرخ کرایه مقطوع برحسب تناژ آن در نظر گرفته شود یعنی در مورد باری که حجم آن زیاد و وزن آن سبک است کرایه تناژ آن وسیله مورد نظر باشد مثال 10 چرخ ۱۵ تن یا تریلر ۲۴ تن.

این راننده خود مالک تاکید کرد: همچنین در احتساب تن-کیلومتر در نقاط کوهستانی باید با در نظر گرفتن شرایط منطقه و اینکه ناوگان در این مناطق مصرف سوخت و استهلاک مازاد دارد، افزایش نرخ وجود داشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز، او گفت: در نقاط کور که اکثرا مرزهای کشور محسوب می‌شوند نیز باید از شهر بارخیز منطقه، مسافت طی شده محاسبه و درصدی به‌عنوان برگشت به کرایه افزوده شود.

این فعال حمل‌ونقلی ادامه داد: با اجرای این طرح چون خریدار به‌خاطر کرایه مجبور است از نزدیک‌ترین واحد تولیدی خرید کند استعداد تولید و فروش کارخانه‌ها بالا رفته و موجب اشتغال‌زایی و تولید مازاد شده و به چرخه تولید و اقتصاد کمک‌ می‌شود.

خلج خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم هزینه کامیون و استهلاک آن را محاسبه کنیم و بر اساس آن نرخ تناژ را تعیین کنیم، توازن برقرار نخواهد شد فقط باید با توجه به اقتصاد و تورم هر شش‌ماه به نرخ مصوبه توجه کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی 0 0

    سلام عرض خدا قوت خدمت دست اندر کاران محترم نشریه تین نیوز
    نکات مهم وکلیدی همکار محترم وپیشکسوت جناب خلج ارائه دادند که در بحث تن کیلومتر حتما دخیل وقابل ملاحظه میباشد خصوصا تعین نرخ در زمانبندی مشخص مثلا شش ماه تا به صورت مقطعی هزینه ها محاسبه شود .

  • محسن متفین 0 0

    اقای محترم با این اظهارات همه زحمات این گروه که تلاش کرده اند تا مبنای منطقی وعلمی برای محاسبه پایه کرایه را ارائه دهند را به یکباره برباد داده اید .اینهایی که فرمودید اگرچه منطقی است ولی تمامی انها درخلاصه پیشنویس طرح کلی تن کیلومتر ودرمبحث ضرایب اورده شده است .ضریب جاده به معنی تقسیم جاده به سه گروه شیب های کمتر از ده درصد وبین ده تا بیست وسی درصد وبیشتر .ویا ورود وخروج به گمرکات بعنوان مبادی مبدا یا مقصد با ضریب اتلاف زمان وشهرهای کوچک مرزی برای مقصد بعنوان ضریب جبران برگشت کامیون تا اولین کلان شهر ویا اعمال ۲۰۰کیلومتر بعنوان برگشت خالی وووو همه اینها ضرایب تن کیلومتراست .بهتراست مطالعه بیشتری روی تن کیلومتر داشته باشید تا اظهارنظر عادلانه تری مرقوم فرمایید.