یک فعال حملونقلی مطرح کرد:
◄ چند پیشنهاد برای اجرای بهتر طرح تن-کیلومتر
اگر بخواهیم هزینه کامیون و استهلاک آن را محاسبه کنیم و بر اساس آن نرخ تناژ را تعیین کنیم، توازن برقرار نخواهد شد فقط باید با توجه به اقتصاد و تورم هر ۶ ماه به نرخ مصوبه توجه نماییم.
یک فعال حملونقلی گفت: برای تعیین نرخ کرایه برحسب تن-کیلومتر لازم است ابتدا بارهای ترخیصی از گمرکات و تولیدات کارخانجات طبقهبندی شود.
به گزارش تیننیوز، کریم خلج در شبکههای اجتماعی و در یک گروه تلگرامی در توضیح این پیشنهادخود نوشت: پس از طبقهبندی بارها، میتوان برای هر طبقه از بار برای مثال آهنآلات، صندوقی، کیسهای، بشکهای، بارهای فلهای، غلات، شیشه، اشتعالزا و غیره نرخ کف در نظر گرفت.
وی افزود: پس از آن باید برای ظرفیت هر کامیون یا تریلر نیز نرخ کرایه مقطوع برحسب تناژ آن در نظر گرفته شود یعنی در مورد باری که حجم آن زیاد و وزن آن سبک است کرایه تناژ آن وسیله مورد نظر باشد مثال 10 چرخ ۱۵ تن یا تریلر ۲۴ تن.
این راننده خود مالک تاکید کرد: همچنین در احتساب تن-کیلومتر در نقاط کوهستانی باید با در نظر گرفتن شرایط منطقه و اینکه ناوگان در این مناطق مصرف سوخت و استهلاک مازاد دارد، افزایش نرخ وجود داشته باشد.
به گزارش تیننیوز، او گفت: در نقاط کور که اکثرا مرزهای کشور محسوب میشوند نیز باید از شهر بارخیز منطقه، مسافت طی شده محاسبه و درصدی بهعنوان برگشت به کرایه افزوده شود.
این فعال حملونقلی ادامه داد: با اجرای این طرح چون خریدار بهخاطر کرایه مجبور است از نزدیکترین واحد تولیدی خرید کند استعداد تولید و فروش کارخانهها بالا رفته و موجب اشتغالزایی و تولید مازاد شده و به چرخه تولید و اقتصاد کمک میشود.
خلج خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم هزینه کامیون و استهلاک آن را محاسبه کنیم و بر اساس آن نرخ تناژ را تعیین کنیم، توازن برقرار نخواهد شد فقط باید با توجه به اقتصاد و تورم هر ششماه به نرخ مصوبه توجه کنیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.