| کد خبر: 170609 |

◄ انتقاد رانندگان از عدم اجرای فاز اول طرح تن-کیلومتر

افزایش 20 درصدی کرایه‌های حمل بار، یک مُسکن موقتی بود، دلار امروز از مرز 9000 تومان هم عبور کرده و افزایش قیمت قطعات یدکی، عملا مُسکن وزیر را بی اثر کرده است.

تین نیوز

برخی فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از عدم اجرای مرحله نخست طرح تن_کیلومتر انتقاد کردند.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا سمنانی راننده خودمالک و یکی از نمایندگان پیگیر مطالبات رانندگان، در یادداشتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، از عدم اجرای مرحله نخست اجرای طرح تن_کیلومتر که به گفته وی قرار بود از اول مرداد ماه اجرایی شود، انتقاد کرد.

وی در بخشی از این یادداشت افزایش 20 درصدی کرایه‌های حمل بار جاده‌ای را در زمان اعتراض خرداد ماه و در زمانی که قیمت دلارنصف قیمت کنونی بود، بدون مطالعات کارشناسی و بدون وجود مبنای محاسبه، ذکر کرد و گفت: در همان جلسه ابلاغ، یعنی پنجم خرداد، دستور مطالعه و کارشناسی تعیین نرخ حمل با فرمول تن-کیلومتر توسط وزیر راه ارایه شد.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان‌این‌که بیش از دو ماه از تاریخ اعتراض صنفی رانندگان و کامیونداران گذشته است، اظهار کرد: باتوجه به برگزاری جلسات متعدد برای کارشناسی طرح تن-کیلومتر و قول و قرارهای متعدد از سوی مسئولان کارگروه و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، هنوز هیچ خبری از اجرای این طرح نیست.

او افزود: در مصاحبه‌های متعدد خواندیم و شنیدیم که اول مرداد 97 زمان اجرای فاز نخست طرح تن-کیلومتر است اما هنوز خبری از اجرای طرح مذکور نیست.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده خودمالک تاکید کرد: همه شاهدیم که دلار در حال تاخ و تاز است ورانندگان و کامیونداران همچنان در حال ضرردهی.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود افزود: افزایش 20 درصدی کرایه‌های حمل بار، یک مُسکن موقتی بود، دلار امروز از مرز 9000 تومان هم عبور کرده و افزایش قیمت قطعات یدکی، عملاً مُسکن وزیر را بی اثر کرده است.

سمنانی خاطرنشان کرد: در همان جلسات ابتدایی نمایندگان رانندگان با مسئولان، دو بسته حمایتی مطرح شد که یکی افزایش 20 درصدی کرایه‌ها و مبارزه با کمیسیون مازاد شرکت‌ها بود و دیگری ارایه قطعات یدکی لاستیک و مایحتاج به کامیونداران به‌صورت حمایتی و نرخ مصوب و ارزانتر از بازار.

او گفت: با افزایش نرخ دلار و لوازم یدکی و در کل افزایش همه اجناس در کل کشور، 20 درصد افزایش کرایه‌ای که پس از سه سال رخ داده بود، عملا بی‌اثر شد در مورد بسته حمایتی دوم هم شاهدیم که توزیع لاستیک با نرخ مصوب با نرخ بازار تفاوت آنچنانی ندارد و نحوه توزیع و تحویل برای رانندگان دردسرساز شده و در بخش قطعات یدکی نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

سمنانی افزود: اگر توقع این است که کرایه‌ها همان کرایه زمان دلار 4200 تومانی باشد لااقل مایحتاج رانندگان را نیز با همان دلار 4200 در اختیار آنان قرار گیرد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.