| کد خبر: 38387 |

امکان پهلوگیری شنارهای ۵۰ هزار تنی با بهره‌بردای از طرح توسعه بندر بوشهر

تین نیوز |  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین آبخور این بندر را به ۱۲ و نیم متر افزایش می‌دهد، گفت: این افزایش عمق آبراه این شرایط را فراهم می‌کند که شناورهای تا ۵۰ هزار تن نیز بتوانند در این بندر پهلوگیری کنند.
 
به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی صبح امروز چهارشنبه ۲۴ دی در جمع خبرنگاران در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین گفت: با توجه به عجین شدن بندر بوشهر به شهر٬ امکان توسعه آن بسیار محدود است؛ ضمن اینکه خودروهای سنگینی که برای حمل بار به این بندر تردد می‌کنند ترافیک سنگینی را در شهر به وجود می‌آورند.
 
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای آنکه بتواند هم شهر بوشهر را ساماندهی کند و هم بندر را توسعه دهد، تصمیم گرفت در جزیره نگین در نقطه مقابل آبراه این بندر، پروژه‌های توسعه‌ای بندر بوشهر را طراحی و اجرایی کند زیرا در این جزیره اراضی زیادی برای توسعه بندر وجود دارد و با تکمیل آن می‌توان سایر صنایع را نیز در پس‌کرانه‌های منطقه بندری جزیره نگین فعال کرد.
 
وزیر راه و شهرسازی که رئیس جمهور را در مراسم آغاز عملیات اجرای طرح توسعه بندر بوشهر همراهی می‌کرد، افزود: در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر ۷ میلیون تن در سال است که با اجرای این طرح به حدود ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه آبخور اسکله بندر بوشهر در حال حاضر ۱۰ و نیم متر است که با اجرای طرح توسعه جزیره نگین به ۱۲ و نیم متر افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: کشتی‌هایی که به بندر بوشهر تردد می‌کنند، شناورهای با گنجایش کمتر از ۳۰ هزار تن هستند که پس از اجرای طرح توسعه، شناورهای تا ۵۰ هزار تن نیز می‌توانند در این بندر پهلوگیری کنند.
 
آخوندی نتیجه ارتقای ظرفیت آبراه بندر بوشهر را امکان پهلودهی کشتی‌های بین‌المللی به آن دانست و اظهار کرد: در حال حاضر کشتی‌های بین‌المللی به دلیل عمق کم آبراه نمی‌توانند در بندر بوشهر پهلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.