| کد خبر: 38130 |

برنامه‌ریزی دولت برای تبدیل بندر بوشهر به منطقه آزاد تجاری / طرح‌های دولت در حوزه راه و ترابری بوشهر

تین نیوز | رئیس جمهوری در همایش اقتصاد ایران رئیس جمهور در دوازدهمین سفر استانی به استان بوشهر گفت: ما به مردم با استعداد استان بوشهر و به عسلویه و خارک و جای جای این منطقه به عنوان سرزمین توسعه و حرکت افتخار می‌کنیم.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دکتر حسن روحانی در دوازدهمین سفر استانی هیئت دولت با نام کاروان تدبیر و امید صبح امروز (سه‌شنبه ۲۳ دی ماه) در جمع مردم بوشهر در ورزشگاه این شهر حاضر شد و از انجام چندین پروژه عمرانی در این استان خبر داد.
 
رییس جمهوری استان بوشهر را سرزمین تولید برق اتمی دانست و گفت: این استان همانطور که شعارش است مرکز تولید انرژی ایران محسوب می‌شود و ما به مردم با استعداد استان بوشهر و به عسلویه و خارک و جای جای این منطقه به عنوان سرزمین توسعه و حرکت افتخار می‌کنیم.
 
وی  با اشاره به اینکه بوشهر روزگاری بزرگترین بندر تجاری ایران بود خاطر نشان کرد: بوشهر باید به همت شما مردم به سابقه دیرین توسعه و تجارتش بازگردد. به عنوان خادم مردم ایران و بوشهر اعلام می‌کنم که توان و امکان دولت در خدمت استان بوشهر خواهد بود.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم گام‌هایی را برای توسعه استان به کمک مردم و همت همه مسئولان، کارگزاران و فرهیختگان استان به ویژه جوانان عزیز برداشته است، از تصمیم دولت برای ایجاد جاده خروجی شهر بوشهر خبر داد و گفت: احداث این جاده از سال آینده آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت یازدهم و اوایل سال ۱۳۹۶ به پایان برسد.
 
رییس جمهوری که سخنانش با استقبال و تشویق مردم حاضر در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر همراه بود گفت: این طرح از نخستین خواسته‌های مردم بوشهر در نظرسنجی‌ها بود و در جلسه مشترک استاندار و وزرا نیز بر آن تأکید شد.
 
دکتر روحانی به تکمیل فاضلاب شهر بوشهر اشاره کرد و گفت: این طرح از سال‌ها پیش در دست اجراست، بخش‌هایی از آن انجام شده و بخش بزرگی معطل مانده است اما دولت یازدهم با اختصاص اعتبار قابل توجه در طول چهار سال آن را به اتمام خواهد رساند.
 
رییس جمهوری ادامه داد: تکمیل باند دوم برازجان، گناوه و باند دوم جاده گناوه - دیلم از دیگر طرح‌های دولت در حوزه راه و ترابری است.
 
دکتر روحانی با اشاره به اجرای پنج طرح نفتی در استان بوشهر از تصمیم دولت برای اعلام بوشهر به عنوان منطقه آزاد تجاری خبر داد و گفت: دولت به زودی لایحه مربوطه را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد و بی‌تردید منطقه آزاد تجاری بوشهر موجب رونق کل استان خواهد شد.
 
رییس جمهوری همچنین به دو برابر شدن ظرفیت فعلی بندرگاه شهرستان بوشهر به عنوان دروازه توسعه استان اشاره کرد و گفت: به منظور رونق بخشی به صنعت استان به بانک مرکزی اعلام شده است از طریق بانک‌های مختلف ۱۳۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و ۳۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌ها، تسهیلات داده شود.
 
دکتر روحانی همچنین از تعیین و تصویب دو نقطه برای ساخت دهکده توریستی در استان بوشهر خبر داد و گفت: دولت قدم‌های لازم برای تامین زیرساخت اولیه استان را برخواهد داشت و از همه سرمایه‌داران، کارآفرینان و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دعوت خواهد کرد.
 
رییس جمهوری افزود: در این سفر مجموعاً ۱۱ پروژه مهم با اعتبار ۶۰۳ میلیارد تومان تصویب و اعلام خواهد شد که تفصیل آن در شورای اداری استان به اطلاع مردم می‌رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.