| کد خبر: 33490 |

بازار داغ حضور سرمایه گذاران خارجی در بنادر شمالی ایران

تین نیوز | پس از حضور هیأت های از کشورهای روسیه و تاجیکستان در بندر امیرآباد، این بار جمعی از سرمایه گذاران ترک در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان و بازدید از بندرگاه انزلی نسبت به سرمایه گذاری در این بندر ابراز تمایل کردند.

 نماینده یکی از شرکت های فعال در بخش صادرات ، واردات مواد اولیه ، صنایع و آرد ترک آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری و انجام فعالیتهای صنعتی در صنایع وابسته به چوب با هدف انجام فعالیت های ارزش افزوده و در نهایت صادرات مجدد در بندرانزلی اعلام کرد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در این نشست گفت : بندرگاه انزلی با بهره مندی از 10 پست اسکله و ظرفیت هفت میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا مجهزترین بندرگاه ایرانی و از مبادی اصلی ورود آهن و چوب در شمال کشور است.
سید علی نعیمی احداث انبار ، سیلو و مسافربری دریایی را از جمله زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری در بندرگاه انزلی عنوان کرد .
وی تصریح کرد: در بندرانزلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی پنج سیلو هر یک به ظرفیت یکهزار و 500 تن ایجاد شده است که در طرحهای سرمایه گذاری احداث سه سیلوی دیگر به ظرفیت 15 هزار تن با هدف افزایش پذیرش کالای فله و ارائه خدمات مناسب به مشتریان در دستور کار قرار دارد .
در ادامه مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، نزدیکی با بنادر حاشیه خزر و ارتباط با بازارهای منطقه و دسترسی به بازار مصرف کشورهای آسیای میانه ، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب را از مزایای واردات کالا از این بندرگاه عنوان کرد.
او با اشاره به قرار داشتن بندرگاه انزلی در محدوده منطقه آزاد ، معافیت مالیاتی 20 ساله ، امکان مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی منطقه ، امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف 100 درصد را از دیگر مزیتهای فعالیت در این منطقه ذکر کرد .
بندرگاه انزلی در فاصله حدود 40 کیلومتری از شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.