| کد خبر: 241359 |

نسخه‌های دیجیتال تابلو‌های نقاشی موزه ملی در دسترس بازدیدکنندگان

تعدادی از تابلوهای نقاشی موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی به صورت دیجیتال در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

تین نیوز

رئیس کل موزه ملی ایران گفت: تعدادی از تابلوهای نقاشی موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی به صورت دیجیتال در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

به‌گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جبرییل نوکنده افزود: به منظور رفاه بازدیدکنندگان، تابلو‌های نقاشی موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی با امکان دیدن تمامی جزئیات در نمایشگر‌های لمسی بارگذاری شده و در دسترس بازدیدکنندگان موزه قرار می‌گیرد. رئیس کل موزه ملی ایران درباره نحوه این مستندنگاری اظهار کرد: ابتدا از تمامی آثار منتخب به روش گیگاپیکسلی عکاسی شده که در نتیجه تصویر نهایی آن دارای رزولوشن بسیار بالا و بیشترین جزئیات ممکن است. وی اضافه کرد:این تابلو‌های دیجیتال‌شده در قالب سامانه مولتی رزولوشن در نمایشگر‌های تعاملی این موزه در دسترس عموم قرار گرفته است.

نوکنده گفت:با این روش بازدیدکنندگان می‌توانند با لمس نمایشگر اطلاعات جزییات بیشتری از تابلو‌های نقاشی را با بزرگنمایی در این سامانه مشاهده کنند. اوافزود:این سامانه در مرحله اول، اطلاعات و تصاویر مربوط به پنج تابلو نقاشی از ادوار گوناگون هنر ایران دردوران اسلامی را به نمایش می‌گذارد. رئیس کل موزه ملی ایران در خصوص آثار به نمایش گذاشته شده گفت:این تابلو‌ها شامل نقاشی دیواری مربوط به سده سوم هجری قمری از تپه تاکستان یا «تپه وینیارد»، قطعه نگارگری مکتب شیراز از دوره تیموری، نقاشی رنگ روغن روی بوم موسوم به نبرد گنجه و نقاشی قهوه‌خانه‌ای عزیمت حضرت مسلم از مدینه به کوفه مربوط به دوره قاجار، تابلو نقاشی رنگ روغن جنگ شاه اسماعیل و محمدخان شیبانی مربوط به دوره قاجار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.