| کد خبر: 163630 |

◄ بررسی طرح تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه در سال 97

رئیس کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه طرح تبدیل این سازمان به وزارتخانه را از طرح‌های مهم برشمرد و از بررسی آن درمجلس در سال جدید خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، طرح تبدیل این سازمان به وزارتخانه را از طرح‌های مهم برشمرد و از بررسی آن در مجلس در سال جدید خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سلمان خدادادی گفت: اهمیت تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه تااندازه‌ای است که  کمیسیون مشترکی  بدین منظور تشکیل شد.

او تصریح کرد:  13 جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان عضو کمیسیون مشترک و مسئولان مربوطه در دولت در این خصوص تشکیل و این طرح از ابعاد مختلف موردبررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ملکان به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در کاهش وابستگی به صنعت نفت اشاره کرد و  گفت: گزارش کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است و در نوبت بررسی قرار دارد.

خدادادی به تجربه کشورهای دیگر د صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت:  حجم توریست در ایتالیا  به حدی است که گویا راهپیمایی در جریان است اما کارمندان گردشگری این کشور به 200 نفر نمی‌رسند.

او تصریح کرد: ساختمان گردشگری این کشور به 500 متر نمی‌رسد؛ آیا گردشگری در این کشور اداره نمی‌شود؟ علت موفقیت آن‌ها وجود وزارتخانه نیست بلکه نگاهشان نگاهی بهره رسان و کارشناسی است

خدادادی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد این صنعت برشمرد و گفت: همه خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی به توریست‌ها در کشورهای موفق نظیر ایتالیا  از سوی بخش خصوصی انجام می‎شود و دولت دخالتی در آن ندارد.

به گزارش خانه ملت، او در ادامه به وضعیت گردشگری ایران و عدم موفقیت در جذب بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی اشتغال‌زایی و توسعه این صنعت پیش رو خواهد بود.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.