| کد خبر: 160606 |

◄ همکاری گردشگری خراسان رضوی و تاتارستان

کمیته گردشگری جمهوری تاتارستان (فدراسیون روسیه) و میراث‌فرهنگی خراسان رضوی دیروز یکشنبه ۱۵ بهمن به‌منظور گسترش همکاری‌های تاتارستان و خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تین نیوز

کمیته گردشگری جمهوری تاتارستان (فدراسیون روسیه) و میراث‌فرهنگی خراسان رضوی دیروز یکشنبه ۱۵ بهمن به‌منظور گسترش همکاری‌های تاتارستان و خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تین‌نیوز، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به این تفاهم‌نامه گفت:با تفاهم بین تاتارستان و ایران، شهر کازان ایالات تاتارستان روسیه می‌تواند بعد از مسکو و سن‌پترزبورگ مقصد سوم گردشگری ایرانیان به این کشور باشد.

مکرمی‌فر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: «برای اینکه از خراسان به تاتارستان توریست ببریم و اینکه مردم ایران از سفر خود رضایت داشته باشند نیاز داریم تا امکانات هتل و خدمات تفریحی و گردشگری با تخفیف ارائه شود.

ما در ایران گردشگری سلامت، طبیعت، ورزشی، گردشگری غذا، آثار تاریخی و آیین‌ها و رسم و رسوم و مناطق نمونه گردشگری تفریحی زیادی داریم که ظرفیت خوبی برای توریست‌های تاتارستان است و برای رقابت بین دو کشور در جذب گردشگر می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.»

او افزود: خراسان رضوی قطب گردشگری زیارت در ایران است در دنیا یک‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون مسلمان داریم که ۴۰۰‌میلیون نفر از آن‌ها شیعه هستند و نسبت به سفر به ایران علاقه‌مند هستند.»

سرگی ایوانف،نماینده کمیته گردشگری جمهوری تاتارستان نیز در این نشست گفت: کشور تاتارستان بهترین نرخ و سرویس را به میهمانان خراسان رضوی خود در کازان ارائه خواهد داد و به طور حتم از این سفر خشنود خواهند بود.

پیشنهاد برگزاری نمایشگاه اختصاصی گردشگری ایران در کازان هم‌زمان با جام جهانی روسیه، اعلام آمادگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای همکاری در برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در گردشگری، هتلداری و اکوتوریسم و دعوت از سرگی ایوانف و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گردشگری تاتارستان برای حضور در نمایشگاه گردشگری مشهد در مرداد ۹۷ نیز از جمله پیشنهادهایی بود که در این نشست به‌منظور ایجاد تبادلات در حوزه گردشگری خراسان رضوی و کازان تاتارستان عنوان شد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل روابط عمومی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، تقویت و توسعه همکاری دوستانه دراز‌مدت در زمینه گردشگری، مساعدت در توسعه زیرساخت‌های هتلی و سرمایه‌گذاری در این زمینه، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و سمینارهای موضوعی، برگزاری تورهای آشنایی و ملاقات‌های شخصی به‌منظور آشنایی فعالان صنعت گردشگری، گسترش خدمات توریستی از جمله برگزاری تورهای تخصصی سلامت، تورهای فردی و گروهی و تسهیل دفتر لجستیک استان و خراسان و جمهوری تاتارستان بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.