| کد خبر: 265996 |

دست هایمان را قبل از عمل جراحی و زایمان بشوییم

گاهی باید متوجه بود که علت بسیاری از مشکلات خود ما هستیم.

تین نیوز

سال های متمادی بود که در اروپا، تعداد مادرانی که چند روز پس از زایمان فوت می کردند به صورت جدی افزایش یافته بود و تحلیل های متعددی درباره علل مرگ و میر مادران جوان ارائه می شد.

یکی از پزشکان پس از مشاهدات متعدد به اطباء و قابله ها توصیه کرد قبل از آغاز فرآیند زایمان، دست های خود را با آب و صابون بشویند. با انجام این اقدام ساده جان بسیاری از مادران حفظ شد.

گاهی باید متوجه بود که علت بسیاری از مشکلات خود ما هستیم. دست های آلوده ماست که اگر چه با قصد صواب و نیت ثواب به دنبال جان بخشیدن به نوزادان ، موجب مرگ مادران می شویم و عواقب ناگواری را بجای می گذاریم.

اخیرا مکاتبات اتوماسیون بین اعضای هیت مدیره شرکتی دولت را در عرصه فضای مجازی دیدم که جای بسی تعجب است، این یکی دیگری را به فروپاشاندن نظام بروکراسی و دیوان سالاری متهم می کرد و آن یکی اقدام غیرحرفه ای خود را طلیعه مبارزه با فساد عنوان کرده بود.

با خواندن این مکاتبات به یاد طبیبان دست نشسته افتادم که موجبات مرگ مادران جوان را فراهم می ساختند افتادم و مدام از خود سوال می کنم چگونه می شود با اقداماتی غیرحرفه ای و خالی از تدبیر، با اطرافیانی نه چندان مشهور به سلامت نفس و پاک دستی قرار است، ریشه از فسادی غیر محرز برکنیم، بدون اینکه عِرض پاک دستان بیگناه را برده و بذر شک و ناامیدی در آن شرکت بکاریم ؟! 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شبکه های اجتماعی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.