| کد خبر: 258596 |

کشور 20 مدیر خبره می خواهد!

ما مدیری می خواهیم که دولت را متقاعد کند در صورتیکه رشد و توسعه در کشور اتفاق بیفتد سهم دولت و دولتمردان از اقتصاد ، بدون شک پابرجا خواهد ماند حتی زیاد هم خواهد شد.

تین نیوز

1- ما مدیری می خواهیم که دولت را متقاعد کند در صورتیکه رشد و توسعه در کشور اتفاق بیفتد سهم دولت و دولتمردان از اقتصاد ، بدون شک پابرجا خواهد ماند حتی زیاد هم خواهد شد.

2- ما مدیر می خواهیم، نترس و شجاع که 6000 بانک و موسسه مالی و صندوق را در کشور سروسامان دهد. معضل دوم کشور در واقع همین ها هستند. ( معضل اول، کسری بودجه دولت است.)

3- ما مدیر می خواهیم که همه 112 شرکت خودروساز کشور را تعطیل کند - واردات خودرو را آزاد کند و بستر تولید خودروهای برقی را هرچه سریعتر فراهم آورد.

4- ما مدیر می خواهیم « برنامه و بودجه کشور » را علمی و درست طراحی و اداره کند و  رشد و توسعه 8 درصدی را سرلوحه برنامه هایش قرار دهد. برنامه توسعه را دو سال، دو سال بنویسد.

5- ما مدیر می خواهیم 144 کارخانه سیمان را به 20 کارخانه اما با تکنولوژی نسل پنجم تبدیل کند.

این تعداد کارخانه سیمان با این تکنولوژی های نسل اول و با حجم عظیم تولید آلودگی ، به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و ضرورتی هم ندارد.

6- ما مدیر می خواهیم بانک مرکزی و سیاست خارجی کشور را در جهت تولید ثروت هدایت کند، پشتوانه اعتباری کشور را در خارج از کشور تقویت کند و بتواند برای صنعت و کشاورزی کشور " سرمایه خارجی " جذب کند.

7- ما مدیر می خواهیم در عرض 6 ماه کلیه موتورسیکلت های بنزینی را از مدار خارج و موتورسیکلت های برقی را جایگزین کند. بدین وسیله فقط در تهران از تردد 4 میلیون آلاینده صدا و هوا جلوگیری می شود. باید هرچه زودتر 219 واحد تولید موتورسیکلت بنزینی تبدیل به تولیدی موتورسیکلت های برقی شوند. در پایتخت ویتنام 9 میلیون موتورسیکلت تردد می کنند اما بی صدا و بی آلایندگی!

8- ما مدیر می خواهیم صنایع فولاد را سامان ببخشد . چه خبر است که در مرکز ایران یعنی اصفهان که تشنه و بی آب است 280 کارخانه فولاد وجود دارد؟! صنایع فولاد، آب بری زیادی دارند و روزی که اصفهانی ها فولاد مبارکه را از بندرعباس به اصفهان منتقل کردند، فکر امروز را نکردند که زاینده رود خشک شود.  کارخانجاتی که آب بری زیادی دارند باید در حاشیه دریاها مستقر شوند نه استان گرم و خشک.

9- ما مدیری می خواهیم 100 میلیارد دلار یارانه انرژی که بی هدف حیف و میل می شود را در جهت زیرساخت های کشور هدایت کند. مثلا پتروشیمی ها، کارخانه های سیمان و فولاد، آب و گاز و برق را تقریبا مجانی مصرف می کنند اما خدمات خود را به قیمت آزاد عرضه می کنند.

10- ما مدیری می خواهیم 60 درصد باقی مانده اقتصاد را بدون هیچ ملاحظه ای زیر چتر مالیات قرار دهد و زمینه را برای امضای FATF هرچه سریعتر مهیا کند. بدون زیرساخت مالیات، FATF قابل امضا نیست و تعطیل کردن 9 میلیون دستگاه پوز مشکلی را حل نمی کند. روش مالیات ستانی بدون درنظر گرفتن نرخ تورم ، هم ظالمانه است هم امکانپذیر نیست. فقط وقت تلف کردن است.

مدیر می خواهیم این را بفهمد و هرچه سریعتر ما را به امضای FATF برساند که بدون امضای آن امکان انتقال قانونی پول از خارج را نداریم. همچنین بتواند فرهنگ مالیات پردازی را برای مردم جا بیندازد.

11- ما مدیر می خواهیم کشاورزی را مکانیزه کند و آب و آبیاری را به طور علمی سروسامان بخشد که بزرگترین تهدید آینده است. امکان خودکفائی کشور از نظر مواد غذائی - احیای تالاب ها و دریاچه ارومیه وجود دارد فقط مدیریت قوی می خواهد.

12- ما مدیر میخواهیم بساط کنکور و بی سوادی و نمره فروشی و مدرک فروشی را از کل کشور جمع کند. به واسطه سطح آموزش پائین در کشور، بهره وری به حداقل رسیده است. هشیار باشید! علت اینکه امریکا سرآمد تکنولوژی و مدیریت در جهان است، آن است که 10 الی 15 درصد بودجه اش را صرف آموزش می کند.  آموزش در کلیه سطوح کشور ما وضعیت اسفناکی دارد. ما به 800 استاد و محقق تحصیل کرده که از 100 دانشگاه برتر دنیا فارغ التحصیل شده اند نیاز داریم تا طی ده سال حداقل به سطح علمی ترکیه برسیم.

13- ما مدیر می خواهیم 20.000 کیلومتر جاده و 20.000 کیلومتر خط راه آهن و دو میلیون مسکن با تکنولوژی نسل پنجم بسازد: ارزان و سریع و مقاوم.

14- ما مدیر میخواهیم قوانین قضائی کشور را اصلاح و تعداد پرونده ها را در عرض دو سال به زیر دو میلیون پرونده برساند و 70 درصد زندان ها را تعطیل کند. ده میلیون پرونده قضائی 20 میلیون خانواده از کل 30 میلیون خانوار کشور را درگیر کرده است که خیلی از آنها ناعادلانه و غیرضروری است.

15- ما مدیر میخواهیم 1500 خواسته سازمان تجارت جهانی را برآورد کند تا بتوانیم به عضویت WTO درآئیم و مثل همه دنیا تجارت و داد و ستد کنیم.

در تمام دنیا برای گشایش اعتبار، حداکثر 10 درصد پول لازم است در کشور ما 100 درصد چون عضو WTO نیستیم.

16- ما مدیر می خواهیم معنای محیط زیست را درک کند و این کشور ویران را به آبادانی برساند.

ما با استانداردهای محیط زیستی خیلی فاصله داریم و محیط زیست ما خیلی خیلی خیلی آلوده است.

17- ما مدیر می خواهیم زیرساخت های لازم را برای اینترنت پرسرعت و SpaceX و ورود هوش مصنوعی آماده کند و وزارتخانه لازم را با نیروهای واقعا متخصص تاسیس نماید.

 فیلترینگ چاره ساز نیست و عمر محدودی دارد. ماهواره های بدون مرز و کامپیوترهای کوانتومی در راهند.

18- چون تقریبا تمام بزرگان سیاست کشور ( به غیر از کاسبان تحریم ) مخالفت ندارند، مدیری می خواهیم که رابطه با دنیا را به طور عملی ایجاد و پایدار نماید بدون آنکه به منافع ملی، لطمه ای وارد شود.  پشتوانه مردمی برای این کار مهیاست.

19- ما مدیر می خواهیم غذا و دارو را بطور جدی سامان دهد. تقریبا نصفی از ملت حداقل 5 نوع بیماری یا سوء تغذیه را دارند و عوارض مادی و معنوی این بیماریها جامعه را فلج کرده است.

20- ما مدیر می خواهیم مرکز آمار ایران را به طور علمی و گسترده فعال کند چون بدون داشتن آمارهای صحیح ، تحلیل اوضاع ناممکن است و در 44 سال گذشته این بخش از کشور عملا تعطیل یا ناکارآمد بوده است.

توضیح اینکه مسائلی که قید نشده است تحت الشعاع 20 بند بالا پوشش داده می شوند و قدرت نظامی کشور به شرط ساماندهی قوی مطلوب است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شبکه های اجتماعی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    ما خبر نگاری می خواهیم که هنجار خبر را بشناسد ؟!!!!!!!!!