| کد خبر: 244869 |

◄ فرصت طلایی ایران برای ترانزیت کالای آسیا به اروپا

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران با ظرفیتی به نام کریدورهای بین المللی حلقه اتصال آسیا و اروپا می شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت : ایران با ظرفیتی به نام کریدورهای بین المللی حلقه اتصال آسیا و اروپا می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صداوسیما، رستم قاسمی افزود: مسیر عبور از ایران به علت کریدور شمال - جنوب جذابیت‌های فراوانی برای ترانزیت کالا دارد و شبکه ریلی ایران با اتصال به کشور‌های همسایه این جذابیت را برای جابجایی کالا در دو سوی کشورمان فراهم کرده است.

قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: کانتینر از کشور هند در بندر شهید رجایی تخلیه می‌شود و از آنجا به راه آهن آذربایجان و در نهایت فنلاند در مدت ۱۸ روز تحویل داده می‌شود در حالیکه که از طریق دریای سیاه و دریای سرخ نزدیک به ۴۵ روز تا دو ماه زمان می‌برد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، مسیر‌های ریلی و جاده‌ای ایران، با وجود نواقص موجود همچنان از امتیاز‌های بسیاری برای ترانزیت کالا برخوردارند که اگر از این فرصت ایجاد شده برای توسعه ترانزیت استفاده نکنیم، رقبا جای ایران را خواهند گرفت.

سید میعاد صالحی مدیر عامل راه آهن کشور هم گفت: ایران با برخورداری از بنادر، شبکه ریلی و جاده، ظرفیت مناسبی برای حمل و نقل ترکیبی دارد، ارتباط ترانزیتی روسیه، شرق اروپا، آسیای میانه و قفقاز از یک سو و آسیای جنوب و جنوب شرق، شرق آسیا و هند، اقیانوسیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از مسیر ایران، کوتاه‌تر و اقتصادی‌تر از کریدور‌های موازی است.

جواد هدایتی مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری میزان کالای ترانزیت شده از ایران در سال گذشته را با ۱۰۰ درصد رشد حدود ۹ وسه دهم میلیون تن عنوان کرد و گفت: با استمرار این وضعیت، ما شاهد ۴۳ درصد رشد در مقایسه با سه ماهه پارسال هستیم.

جعفر جمیلی معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری هم تصریح کرد: با توجه به ارتقای شبکه جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در پایانه‌های مرزی سبب شده تا بیشتر ناوگان کشور‌های منطقه ترجیح دهند که از مسیر ایران استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.