| کد خبر: 176713 |

کارهایی که وقتی تحریم هستیم نباید انجام دهیم

در حالی که معتقدم این حق همه مردم است که به فکر حداکثر کردن منافع خود باشند اما از آن‌جا که شرایط سختی پیش رو داریم، قطعا اخلاق حکم می‌کند که از رفتارهایی که به سود خودمان و به زیان جامعه تمام می‌شود پرهیز کنیم.

تین نیوز

 چند هفته‌ای بود که از تیررس اخبار منفی دور بودیم اما رسیدن به تاریخی که چندماه پیش در تقویم تحریم کنندگان برای آغاز دور جدید تحریم‌ها مشخص شده بود، احتمالا ما را وارد حواشی جدیدی خواهد کرد.

جنگ روانی از چند ماه پیش آغاز شد و به دلیل ضعف در سیاستگذاری، چند ضربه جدی هم خوردیم اما همچنان با امید زنده‌ایم.جز این، چاره‌ای هم نداریم.

میان 2 دسته سیاستمدار گیر کرده‌ایم؛ آنها که معتقدند تحریم کار جمهوری اسلامی را یکسره می‌کند و آنها که معتقدند تحریم هیچ اثری بر جمهوری اسلامی نمی‌گذارد.

به هر حال به زودی دور جدید تحریم‌ها آغاز خواهد شد و پس از آن، شبکه‌های اجتماعی پر می‌شود از اظهارنظرهای راست و دروغ درباره آثار تحریم‌ها. بیایید به خاطر خودمان هم که شده از نقل قول ادعاهایی که مطمئن نیستیم درست هستند، خودداری کنیم.

همین طور در حالی که معتقدم این حق همه مردم است که به فکر حداکثر کردن منافع خود باشند اما از آن‌جا که شرایط سختی پیش رو داریم، قطعا اخلاق حکم می‌کند که از رفتارهایی که به سود خودمان و به زیان جامعه تمام می‌شود پرهیز کنیم.

درست است که از سیاستگذاری نادرست می‌نالیم و شکوه داریم اما به هرحال گرگ بالان دیده‌ایم و بلدیم از این شرایط جان سالم به در بریم. پس ناامید نباشیم.

 و البته این را هم در نظر داشته باشیم که تحریم و تورم 2 سیلاب ویران‌گر هستند که اولی از بیرون به ما تحمیل شده اما دومی محصول سیاستمداران وطنی است.این 2 سیلاب وقتی به هم برسند، خانه‌های زیادی را ویران می‌کنند. سیاستمداران که نگران هیچ سیلابی نیستند، خوب است ما حواسمان به آسیب دیدگان انواع سیلاب‌ها باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.