| کد خبر: 156452 |

"کاشت نهال" و ایجاد "دیوار یادبود" اهداکنندگان عضو در بوستان‌های پایتخت

شهردار تهران پیشنهاد داد برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو، دیوار یادبود اهداکنندگان در بوستان‌ها ایجاد و به نام آنها درختی کاشته شود.

تین نیوز

شهردار تهران پیشنهاد داد برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو، دیوار یادبود اهداکنندگان در بوستان‌ها ایجاد و به نام آنها درختی کاشته شود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی امروز با حضور در چهاردهمین مراسم بزرگداشت پیوند اعضا (جشن نفس) در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد، با بیان اینکه از آغاز بشر مسئله عمل خیر و کمک به رفع آلام بشری یکی از فعالیت‌های اجتماعی انسان‌ها بوده است، اظهار کرد:  ساده‌ترین شکل این کار کمک به نیازمندان و گرفتن دست آنها بوده که در همه نظام‌های دینی به نیکی از این مسئله یاد شده است. تفاوتی اساسی بین نگاه مدرن و نگاه قبلی وجود دارد؛ چون این فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک به همنوعان، فقط یک عامل فردی نیست؛ بلکه عملی دارای ارزش‌های اخلاقی محسوب می‌شده‌است، اما حالا در دنیای مدرن بیش از آنکه ارزش اخلاقی باشد به عنوان مسئولیت اجتماعی دنبال می‌شود و حالا شاهدیم که بعد مسئولیت اجتماعی بر ارزش اخلاقی می‌چربد. انجمن اهدای عضو باید تلاش کند جنبشی اجتماعی در این خصوص ایجاد شود. تلاشی مشترک و جریانی مردمی می‌تواند جنبش اهدای عضو را سرعت ببخشد.

وی  با بیان اینکه رویکرد شهرداری در ارتباط با شهر "انسان‌محوری" است، ادامه داد: همه باید برای حل مشکلات اجتماعی دست به دست هم دهیم؛ چون  در حال حاضر حل مشکلات جامعه یک مسئولیت اجتماعی محسوب می شود. من برای ترویج فرهنگ اهدای عضو دو پیشنهاد دارم که می‌توانیم وسایل اجرای آن را نیز فراهم کنیم. پیشنهاد می‌شود در هر پارک دیوار یادبودی برای اهداکنندگان ایجاد شود و نام و تصویرشان را در این دیوار نصب کنیم؛ به این ترتیب همه مردم می‌دانند این افراد چه اقدام مهمی انجام داده‌اند. همچنین در قبال هر اهدا کننده، یک مسئولیت و تعهد اجتماعی داشته باشیم که درختی را به نام  اهداکنندگان عضو  بکاریم.

وی در پایان تاکید کرد:  شهر به شدت از ضعف اخلاقی رنج می‌برد. ضعف اخلاق شهروندی را می‌توانیم در ابعاد مختلف شهر از جمله ترافیک و ... ببینیم. این در حالی است که باید اخلاق شهروندی با محبت، ایثار، فداکاری و ... توسعه یابد شهرداری تهران آماده است که این اقدام مهم را انجام دهد.

پیشنهادات  شهردار تهران مبنی بر ایجاد دیوار یادگاری و  کاشت درخت به نام اهداکنندگان عضو  با تشویق و استقبال خانواده اهداکنندگان روبرو شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.