| کد خبر: 141657 |

به بهانه روز خبر نگار

◄ با ارزش‌ترین هدیه تقدیم به شما!!!

وبلاگ حمید نجف-مصلحت اندیشی، محافظه کاری، سازش، منفعت طلبی، سیاسی کاری و حتی باج خواهی همیشه می تواند جزء آفتهای یک رسانه به شمار آید. آفت هایی که هر یک به تنهایی می تواند خط و خطوط اصلی یک رسانه را از مسیرخود خارج کند.

تین نیوز

وبلاگ حمید نجف-مصلحت اندیشی، محافظه کاری، سازش، منفعت طلبی، سیاسی کاری و حتی باج خواهی همیشه می تواند جزء آفتهای یک رسانه به شمار آید. آفت هایی که هر یک به تنهایی می تواند خط و خطوط اصلی یک رسانه را از مسیرخود خارج کند.

امروز قصد ندارم به بهانه این روز با تعریف ، تمجید و تعارف ، هندوانه زیر بغل اصحاب رسانه و خبر نگاران بگذارم ، قطعا طی این روزها از جانب سازمانهای مختلف یادداشتهای محبت آمیز فراوانی همراه با بسته های مختلفی دریافت خواهید کرد ، پس از بنده کمترین هم هدیه ای در خور حالم را پذیرا باشید ، هدیه من برای این روز کمی متفاوت است هر چند بهترین هدیه دنیا ست ، اما استقبال خوبی از آن نمی شود تحفه من به شما  نقد است  ، شاید آنرا بر نتابید ، شاید از من گله کنید و شاید تشکر اما امروز مجبورم از انحرافاتی با  شما بگویم که رسالت و مسئولیت سنگین شما را مستقیما تحت الشعاع قرار داده و بعضا از خروجی عملکرد شما کاسته است.

نتایج این ضعفها و بعضا چشم پوشی ها  به مرور آثار و نتایج مخربی را  برای آینده جامعه و کشور در پی خواهد داشت.

آنها که با گرایش سیاسی می نگارند و سئوال می کنند به وظیفه خود عمل کنند ، این حق شماست که از اندیشه های محبوب خود دفاع کنید و بعضا بر رقیبان بتازید اما تا جایی پیش روید که پا روی حق نگذارید و آخرت خود را فدای دنیای گروهی سر مست از قدرت  نکنید .

آنها که برای پول می نویسند و دفاع می کنند ، بنویسند و دفاع کنند  اما تا آنجا پیش نروند که حق و حقوق ملتی را قربانی تداوم حضور مدیری نا لایق نمایند .

آنها که از حوادث و رخدادهای مردمی می نگارند ، بنگارند اما تا آنجا پیش نروند که خدایی نکرده آبرویی به نا حق از شخصی  و خانواده بی گناه او ببرند

آنهایی که نسبت به موضوع یا خبری  شبهه دارند ، زود قضاوت نکنند شاید تشخیص نادرست ما عواقب نا خوشایندی بر زندگی دیگران داشته باشد  .

دوستان خبر نگار اصحاب محترم رسانه ، شما در حقیقت چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه هستید، نارسائی و کمبود در هر یک از این اجزای سه گانه می تواند، ضربات جبران نا پذیری را برپیکر جامعه وارد نماید، جامعه ای که خود شما هم محکوم به زندگی در آن هستید .

میدانم  که گاهی مجبورید برای نان و برخلاف میل باطنی بگویید و بنویسید ، میدانم که استقلال خبری در فضای رسانه ی موجود یعنی بی مهری  اما خبرنگاری که برای حفظ آبرو و سلامتی جامعه تلاش نماید ،  نهایتا به سربلندی خواهد رسید و ملتی را قدردان فداکاری و ایثار خود خواهد ساخت .  

نقش برجسته شما زمانی به عنوان رکن چهارم دموکراسی ، کشور را به سمت و سوی توسعه و پیشرفت هدایت خواهد کرد که آلوده به منافع فردی و شخصی  نباشد.

قطعا دیدن و چشم فرو بستن به هر بهانه ای، می تواند بر چالش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور بیفزاید و مالا به افزایش آمار فساد منجر گردد.

به راستی چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق برآید، بیائیم واقعیات را آنچنان که هست به تصویر بکشیم نه آنچنانکه می خواهیم .

روزتان مبارک

 

حمید نجف

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.