| کد خبر: 6718 |

مدیریت فرودگاهی و خدمات ناوبری در شرکت فرودگاه‌ها تفکیک شود

تین نیوز | قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: از سرپرست شرکت فرودگاه‌ها می‌خواهم در راستای مطالعه و اجرای طرح تفکیک ۲ مأموریت مدیریت فرودگاهی و مدیریت خدمات ناوبری تیمی تشکیل دهد.

علی محمد نوریان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: یکی از مسائل شرکت فرودگاه‌ها ساختار هیئت مدیره است که تلاش می‌کنیم با کمک عزیزانی که پذیرش مسئولیت داشته‌اند به ساختار واقعی و اجرایی شرکت فرودگاه‌ها برگردیم.
 
وی تصریح کرد: چند روز پیش جلسه‌ای با مدیران فرودگاه‌ها و مدیران ستادی داشتیم که در آن یکسری حرفها زده شد؛ با توجه به اینکه همان افراد در جلسه امروز حضور دارند دیگر آنها را تکرار نمی‌کنم.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سال 1360 به بخش راه و بعد از آن به بخش هوایی آمدم، گفت: از سرپرست شرکت فرودگاه‌ها می‌خواهم در راستای مطالعه و اجرای طرح تفکیک 2 مأموریت مدیریت فرودگاهی و مدیریت خدمات ناوبری تیمی تشکیل دهد.
 
نوریان در ادامه با اشاره به مواردی که می‌تواند به افزایش بازدهی شرکت فرودگاه‌ها کمک کند، گفت: بررسی مجدد وظایف شرکت فرودگاه‌ها، تنظیم و اصلاح قوانین و مقررات جدید به منظور مدیریت یکپارچه، پیگیری طرح وحدت فرماندهی امنیتی و انتظامی در فرودگاه‌ها، حمایت و تقویت شرکت‌های تخصصی خصوصی، بررسی و تبیین طرح حمایتی از سرمایه و سرمایه‌گذاران، تجاری‌سازی و بازرگانی کردن فرودگاه‌ها با مشارکت بخش خصوصی، تجدیدنظر در برقراری رابطه مطلوب شرکت فرودگاه‌ها با شرکت‌های هواپیمایی و طبقه‌بندی و منطقه‌بندی فرودگاه‌ها در سطح کشور برای جلوگیری از فشارهای سیاسی از جمله مواردی است که برای اجرا به مدیرعامل و هیئت مدیره جدید شرکت فرودگاه‌ها توصیه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مشکل دیگر شرکت فرودگاه‌ها ساختمان زیبای آن است، گفت: از این رو باید شرح وظایف فرودگاه‌ها و ستاد مرکزی شرکت در جهت اعطای وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های مستقل به فرودگاه‌ها و کوچک‌سازی ساختار مرکزی شرکت اصلاح شود.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: مهندسی مجدد، سازماندهی و تشکیلات شرکت، تجدیدنظر در فرآیند تأسیس و بهره‌برداری از فرودگاه‌ها، سازماندهی مجدد نیروی انسانی در سطح ستاد و فرودگاه‌ها و تعیین روش جدید گزینش، انتخاب و به کارگیری نیروی انسانی، واگذاری فرودگاه‌ها به مقامات محلی برای جلب حمایت مادی و معنوی در راستای اداره بهتر و توسعه فنی و عمرانی فرودگاه از دیگر مواردی است که باید برای استفاده از ظرفیت فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدی 0 0

    دستوردادن کافی نیست خودتان بایدپیگری کنید

  • 0 0

    کسی که باد میکارد؛ طوفان درو میکند. آقاجان مواظب منار باش! بقیه پیشکش وجود ذیجودتان!

  • 0 0

    بنظر میاد ایشان بهتر بود میفرمودند: خدمات فرودگاهی و مدیریت ناوبری اینجوری مناسبتر و برازنده تره

  • کنترلر مرکز کنترل 0 0

    کاش ایشان یک شب سری به مرکز کنترل میزدند و زیباییهای بیشتری را میدیدند انجا که سگها شبها جولان میکنند.

  • علیرضا حضرتی کنترلر ترافیک هوایی 0 0

    ضمن تشکر از جناب آقای نوریان چنین تفکری در صورت تحقق باعثخواهد شد که رویکرد حرفه ای در ارتباط با مسائل فنی و ایمنی ایجاد بشه و از وضعیت سنتی به وضعیت حرفه ای گری در هوانوردی گام برداریم. انشا.. با تدبیر ایشان و همت مدیر عامل و اعضاء محترم هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور شاهد این تحول مهم و پربار در صنعت هوانوردی باشیم چرا که در کشورهای پیشرفته در صنعت هوانوردی وضعیت و تفکر مدیریتی دقیقا به همین ترتیب هست.