| کد خبر: 238499 |

انجام نخستین پرواز مسافری از فرودگاه بین‌المللی آبادان به کویت

نخستین پرواز مسافربری و سیزدهمین پرواز کارگو (حمل بار هوایی) از فرودگاه بین‌المللی آیت اله جمی آبادان روز سه‌شنبه به مقصد کویت و برعکس انجام شد.

تین نیوز

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نخستین پرواز مسافربری و سیزدهمین پرواز کارگو (حمل بار هوایی) از فرودگاه بین‌المللی آیت اله جمی آبادان روز سه‌شنبه به مقصد کویت و برعکس انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد اروند قدرت‌اله طمیمیان روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته با حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی ابتدا پروازهای کارگو در دستور کار قرار گرفت، افزود: در ماه‌های گذشته تلاش بسیاری صورت گرفت تا برگ سبز برای منطقه آزاد اروند رقم بخورد و سرانجام این مهم به ثمر رسید و چندین پرواز به صورت باری کارگو انجام شد.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای فرودگاه آبادان برای برقراری پروازهای متعدد، ادامه داد:با توجه به ظرفیت بالای این فرودگاه بین المللی، باعث تاسف بود که تاکنون پروازهای خارجی آنگونه که باید از این فرودگاه انجام نگرفته بود، از این رو تلاش شد تا با گرفتن تاییدیه پروازهای مسافری از ایرلاین بین‌المللی کشور، و هواپیمایی جمهوری اسلامی ( ایران ایر)، پرواز آبادان به کویت و برعکس به خطوط هوایی آبادان افزوده شود.

وی تلاش مسوولان فرودگاه آبادان و ایران ایر را در دریافت کارت سبز برای تحقق این پرواز قابل ملاحظه دانست و افزود: برای هرچه بهتر شدن تعامل با ایرلاین مذکور، تلاش شد روزهایی که پرواز مسافری برقرار است کارگو را علاوه بر روزهای دیگر با آن ادغام کنیم.

طمیمیان بیان کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور، سازمان منطقه آزاد اروند، سپاه و ناجا از جمله دستگاه‌هایی بودند که در ماه‌های گذشته تلاش بسیاری برای برقراری این پرواز کردند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

روزانه بین چهار تا هفت پرواز در فرودگاه بین‌المللی جمی آبادان به نقاط مختلف کشور انجام می‌شود.

سفر گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند بدون روادید میسر است. اهالی ساکن استان های جنوبی عراق برای سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها می‌توانند از فرودگاه آبادان که حداکثر ۳۰۰ کیلومتر با آنها فاصله دارد، استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.