| کد خبر: 219764 |

سایه کرونا بر عادی‌شدن روند پروازهای ایران- آلمان

هواپپمایی جمهوری اسلامی ایران از هفت روز دیگر پروازهای برنامه‌ای خود به دو شهر آلمان را آغاز می‌کند، با این حال هواپیمایی لوفت هانزار روز گذشته از لغو پروازهای خود به ایران تا ۲۳ آذرماه خبر داد.

تین نیوز

هواپپمایی جمهوری اسلامی ایران از هفت روز دیگر پروازهای برنامه‌ای خود به دو شهر آلمان را آغاز می‌کند، با این حال هواپیمایی لوفت هانزار روز گذشته از لغو پروازهای خود به ایران تا ۲۳ آذرماه خبر داد.

به گزارش تین نیوز و به  نقل از  ایرنا اکنون هواپیمایی امارات، قطر ایرویز و ترکیش، ترانزیت مسافران ایرانی به مقصد آلمان را انجام می‌دهند و قرار است پروازهای برنامه‌ای ایران‌ایر به مقصد دو شهر آلمان از هفت روز دیگر آغاز شود.

مسافران ایرانی برای رسیدن به شهرهای آلمان بیش از ۶ ماه است که درگیر کش‌و قوس از سرگیری پروازها هستند و شاید تا زمانی که اولین پرواز مستقیم ایران به شهرهای آلمان با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سرگرفته نشود نتوان به صورت حتمی گفت که مسافرت هوایی از ایران به شهرهای آلمان و بالعکس باز شده است.

هواپیمایی ایران‌ایر بلیت فروشی در مسیرهای تهران- فرانکفورت و تهران- هامبورگ را آغاز کرده است و از ۷ اکتبر (۱۶ مهرماه) پروازها آغاز می‌شود و قرار است چهارشنبه و شنبه هر هفته پروازهای ایران ایر به این دو شهر به صورت برنامه‌ای انجام شود.

با این حال هواپیمایی لوفت هانزار و هواپیمایی اتریشی Austrian Airlines روز گذشته از کنسلی پروازهای خود به مقصد ایران خبر داد.

بر این اساس پروازهای هواپیمایی لوفتهانزا تا ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) و پروازهای هواپیمایی اتریشی تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ کنسل شده است و مسافران باید جهت تغییر بلیت‌ها از دستورالعمل‌های اعلام شده قبلی استفاده کنند.

مسافران ایرانی امیدوار هستند که از سرگیری پروازهای ایران به آلمان که بعد از ماه‌ها مذاکره در بخشنامه‌ای جدید با کمک هواپیمایی ایران ایراز ۱۶ مهر آغاز می‌شود کنسل نشود و ادامه داشته باشد.

پاریس، لندن، منچستر و استانبول، جز پروازهای برنامه‌ای است که هم اکنون ایرلاین‌های ایرانی انجام می‌دهند و آنطور که رییس سازمان هواپیمایی وعده داده است به زودی تعداد پروازها و مقاصد خارجی افزایش خواهد یافت.

هنوز پرواز به دو شهر آلمان یعنی «هامبورگ» و «دوسلدورف» به فهرست پروازهای خارجی ایرانی اضافه نشده است و هفت روز دیگر مشخص می‌شود که تصمیم آلمان این بار برای پذیرش هواپیماهای ایرانی قطعی است یا خیر.

پروازهای آمستردام و چند مقصد اروپایی دیگر ایران‌ایر نیز اکنون متوقف است و مسافران ایرانی مجبور هستند با هواپیمایی قطر ایرویز و البته به تازگی ترکیش ایرلاینز خود را به شهرهای آلمان برسانند.

پروازهای فوق‌العاده به مقصد کشورهای ایتالیا و مادرید اسپانیا نیز با هواپیمایی ایران ایر انجام می‌شود.

اکنون پروازهای بدون توقف هواپیمایی ترکیش در مسیر تهران- فرانکفورت در محدوده قیمتی ۲۶ تا ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و هواپیمایی قطرایرویز در همین مسیر بلیت خود را در محدوده قیمتی ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان به فروش می رساند.

هواپیمایی امارات نیز برای ترانزیت بدون توقف مسافران ایرانی به فرانکفورت در آلمان بلیت خود را در محدوده قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رساند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.