| کد خبر: 217863 |

نتیجه سانحه هواپیمایی اکراینی اعلام شد

◄ تحلیلی از عملکرد موشک دوم از جعبه سیاه هواپیما به دست نیامد

پیش از ظهر امروز (2 شهریورماه) کنفرانس مطبوعاتی اعلام نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اکراینی با حضور تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد .

تین نیوز

پیش از ظهر امروز (2 شهریورماه) کنفرانس مطبوعاتی اعلام نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اکراینی با حضور تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد .

به گزارش خبرنگار تین نیوز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ 737 اکراینی برابر مقررات بین المللی و تحت نظارت و مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری ایران انجام شده است عنوان کرد: به هنگام بازخوانی نمایندگان کشور آمریکا به عنوان طراح سازنده هواپیما، اکراین ثبت کننده و بهره بردار ، کشور فرانسه به عنوان ارائه دهنده خدمات و مشاور فنی ، نمایندگان کشور امریکا ، انگلستان و سوئد که اتباعشان در این پرواز بودند و نماینده ایکائو در فرآیند بازخوانی جعبه سیاه حضور داشتند .

او در ادامه اضافه کرد : داده های هر دو جعبه سیاه هواپیما بدون مشکل فنی بازخوانی شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در تشریح این سانحه گفت : تا زمان 6:14:56 ثانیه همه متغیرهای پروازی، عادی و هواپیما در شرایط نرمال بوده و CVR هواپیما تا 19 ثانیه پس از انفجار موشک  را ضبط کرده است.

زنگنه با بیان اینکه اقدامات و مشارکت صورت گرفته در فرآیند بازخوانی براساس استانداردهای آنکس 13 ایکائو بوده است گفت : در داخل کابین پرواز سه نفر کرو و یک نفر معلم خلبان بوده اند که هر سه متوجه شرایط غیر عادی و تا اخرین لحظات مشغول کنترل و هدایت هواپیما بوده اند.

وی ادامه داد :معلم خلبان بعضی از راهنمایی ها را انجام می دهد از جمله اینکه هر دو موتور هواپیما فعال هستند را به خلبان اعلام می کند .

زنگنه تسریع کرد : صدای کابین پس از 19 ثانیه بعد از انفجار قطع می شود و موشک دوم 25 ثانیه پس از آن شلیک و به مجاورت هواپیما رسیده  تحلیلی در مورد عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه سیاه هواپیما به دست نمی آید. چرا که قطعات ناشی از موشک اول و اصابت آن به هواپیما باعث قطع شدن همزمان جعبه های FDR و CVR  و 19 ثانیه پس از آن شده است .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه به جهت همکاری تشکر کرد و گفت : اطلاعات استخراج شده در اختیار نمایندگان کشورهای ذیربط قرار گرفته تا تحلیل ایمنی و فنی خود را در چارچوب استانداردهای ایکائو به سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارائه کنند.

زنگنه تاکید کرد: این اقدامات با هدف ایمنی و جلوگیری از رخدادهای مشابه صورت می گیرد و از هر نوع استفاده سیاسی از این فرآیندها ضمن اینکه در تعارض با اهداف مورد تسریع ایکائو قرار دارد روند رسیدگی به سانحه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

در پایان سازمان هواپیمایی کشوری از تمامی ذینفعان درخواست کرد که از هر نوع تحلیل یا استفاده از این اطلاعات که در راستای ایمنی نباشد خودداری کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.