| کد خبر: 206257 |

برخی ایرلاین‌ها بخشنامه نگرفتن لغو جریمه کنسلی بلیط را اجرا نمی‌کنند

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس گفت: برخی از ایرلاین‌ها بخشنامه سازمان هواپیمایی مبنی بر عدم اخذ وجه کنسلی را اجرا نمی‌کنند و دفاتر خدمات مسافرتی بین مسافر و آنها مانده‌اند.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس گفت: برخی از ایرلاین‌ها بخشنامه سازمان هواپیمایی مبنی بر عدم اخذ وجه کنسلی را اجرا نمی‌کنند و دفاتر خدمات مسافرتی بین مسافر و آنها مانده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمود فخری با تصریح بر اینکه پول مسافر در جیب آژانس‌ها نیست، خاطرنشان کرد: از محل فروش بلیت، سود اندکی وارد دفاتر خدمات گردشگری و خدمات مسافرتی می‌شود،

وی با اشاره به بخشنامه جدید سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر عدم دریافت وجه بابت لغو سفرهای هوایی و ریلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: متاسفانه اولین لطمه‌ای که به کشورها به دلیل بروز حوادث و بیماری‌هایی چون کرونا وارد می‌شود، صنعت گردشگری است.

او ادامه داد: شهروندان ایرانی به دلیل شیوع این ویروس به وحشت افتاده و سفرهای نوروزی و پیش از آن را لغو کرده‌اند و امروز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ما تنها در آژانس‌های خود نشسته و پاسخگوی مسافران شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس خاطرنشان کرد: بخشی از پول مسافر در اختیار هتل، بخشی شرکت‌های هواپیمایی و بخشی هم در مسیر ارائه خدمات به آنها مانند ترانسفر قرار دارد.

فخری با بیان اینکه مسافران برای دریافت وجه پرداختی خود صبر و تحمل ندارند، گفت:  تدابیری در ایرلاین‌ها برای برگشت و پرداخت لحظه‌ای پول به مسافر وجود ندارد و دفاتر خدمات مسافرتی بین مسافر و شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها مانده‌اند.

او خاطرنشان کرد: تکلیف مان را نمی‌دانیم و معلوم نیست  چه راهکاری قرار است در دستور کار به ویژه برای مسافرانی که تور خارجی داشته‌اند، قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با بیان اینکه آیا احرای این بخشنامه تنها متوجه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است؟ گفت: اگر حکم حکومتی است که باید در شرکت‌های خدمات مسافرتی ریلی هم اجرا شود و اگر هم قرار است نظر قطار و ایرلاین‌ها ارجح باشد،  تنها آژانس‌ها هستند که لطمه می‌بینند.

فخری با بیان اینکه دفاتر خدمات گردشگری حقوق پرسنل را از کجا بیاورند؟ پیشنهاد کرد: یک ستاد بحران تشکیل و بحران را از سر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رفع کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.