| کد خبر: 178008 |

◄ اشتغال 6.5 میلیون نفر در صنعت هوایی جهان

صنعت هوایی دنیا با جابه‌جایی سالانه بیش از 4 میلیارد نفر مسافر و 62 میلیون تن بار به ارزش 6هزار و 800 میلیارد دلار موجب حمایت از اشتغال 6ونیم میلیون نفر و ایجاد آثار اقتصادی حدود 3هزار میلیارد دلار که معادل 3.6 درصد تولید ناخالص جهانی است شده است.

تین نیوز

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری در مراسم افتتاحیه نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در ادبیات توسعه از نظام حمل‌ونقل کارآمد به نیروی محرکه و موتور توسعه متوازن و پایدار کشورها یاد می‌شود.

مرتضی بانک ادامه داد: در این میان ویژگی اقتصادی حمل‌ونقل هوایی، از جمله ایمنی و سرعت بسیار بالای برخورداری از فناوری‌های برتر، با کم کردن فاصله مناطق مختلف آثار اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم، افزایش تولید ناخالص داخلی، تسهیل گردشگری بین‌المللی و ده‌ها ویژگی و آثار دیگر، فواید موثر اجتماعی در ابعاد مختلف اشتغال‌زایی و عدالت منطقه‌ای دارد و سبب شده است که تقویت توجه به حمل‌ونقل هوایی در برنامه‌های بسیاری از کشورها قرار بگیرد.

بانک، با بیان اینکه امروزه دسترسی و ارتباطات سریع در کنار استعدادها، فضای کسب‌وکار مطلوب و کیفیت زندگی از عناصر جذابیت اقتصادی برای جابه‌جایی سریع کالاهای ارزشمند، ایجاد نفوذ در بازارهای جهانی و حمایت از ورود و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است، اضافه کرد: این‌چنین است که اندازه این صنعت، در بیش از 5 دهه اخیر تقریبا هر 15 سال دو برابر شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: رشد ترافیک هوایی به‌طور مستمر نه تنها از مقاطع رکود اقتصادی آسیب ندیده بلکه صنعت حمل‌ونقل هوایی در برابر این رکودها مقاومت کرده و حتی به‌عنوان یکی از موثرترین ابزارها عمل کرده است.

بانک در این ارتباط به آماری از صنعت هوایی اشاره کرد و گفت: امروزه این صنعت در سطح دنیا با جابه‌جایی سالانه بیش از 4 میلیارد نفر مسافر، 62 میلیون تن بار به ارزش 6هزار و 800 میلیارد دلار که 3 درصد از تجارت جهانی است و از طریق 42 میلیون پرواز با 32 هزار هواپیمای بازرگانی که در اختیار هزار و 303 شرکت هواپیمایی است و با بیش از 3هزار و 700 فرودگاه و 45 هزار مسیر هوایی توسط 170 شرکت ارائه خدمات ناوبری هوایی مشغول خدمت‌رسانی است و  موجب حمایت از اشتغال 6.5 میلیون نفری و ایجاد آثار اقتصادی حدود 3هزار میلیارد دلار که معادل 3.6 درصد تولید ناخالص جهانی است شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد به تحریم‌های صنعت هوایی نیز اشاره کرد و افزود: عملیات حمل‌ونقل هوایی با وجود تحریم‌های طولانی‌مدت و با رعایت الزامات ایمنی و امنیت در کشور جاری است و متخصصان و کارشناسان توانمند این صنعت، این بار سخت را به دوش می‌کشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.