| کد خبر: 171618 |

دبیر سابق انجمن حمل و نقل هوایی:

◄ دو راه افزایش قیمت یا تعطیلی پیش‌روی ایرلاین‌هاست

با وجودی که مردم توان خرید بلیت هواپیما را ندارند، شرکت‌های هواپیمایی هم در شرایط فعلی نمی‌توانند با همان نرخ قبلی به حیات خود ادامه بدهند.

تین نیوز

دبیر سابق انجمن حمل و نقل هوایی با بیان این‌که ایرلاین‌ها دو راه بیش‌تر ندارد یا باید تعطیل کنند و یا با توجه به توقف ارز دولتی باید نرخ های خود را افزایش بدهند، گفت: دولت فعلا توجهی برای حل مشکلات صنعت حمل و نقل هوایی از خود نشان نداده است.

حمید غوابش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص توقف پرداخت ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی و در راستای آن افزایش نرخ بلیت هواپیما عنوان کرد: آن‌طور که به نظر می‌رسد حمل‌ونقل هوایی در اولویت دولت نیست و افزایش نرخ بلیت نیز از تبعات عدم توجه دولت به این صنعت است.

وی در ادامه افزود: با توجه به این‌که صنعت هوایی همواره در نوسان قیمت بوده و تجربه نشان داده که مردادماه اوج پیک سفرهای هوایی کشوراست، نمی‌توان نقش عدم تناسب بین عرضه و تقاضا را در افزایش قیمت بلیت هواپیما نادیده گرفت. این در حالی است که با حذف ارز دولتی و افزایش قیمت بلیت، مردم توان استفاده از صنعت هوایی را ندارند.

او گفت: با وجودی که مردم توان خرید بلیت هواپیما را ندارند، شرکت‌های هواپیمایی هم در شرایط فعلی نمی‌توانند با همان نرخ قبلی به حیات خود ادامه بدهند. همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان کردم، ایرلاین‌ها دو راه بیش‌تر ندارند یا این‌که تعطیل کنند یا نرخ‌های خود را افزایش بدهند. از همین رو باید دولت برای حل این مشکلات حتما اقدام اساسی انجام بدهد.

دبیر انجمن سابق شرکت‌های هواپیمایی بابیان این‌که صنعت حمل‌ونقل هوایی سهم سه‌درصدی از کل حمل‌ونقل دارد اما این رقم شاید ازلحاظ کیفی کوچک باشد اما ازنظر وزنی بسیار بالا است، گفت: اغلب افرادی که از صنعت حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌کنند اغلب افرادی هستند که یک صنعتی را اداره می‌کنند.

او افزود: تقاضا در صنعت حمل‌ونقل هوایی اشتقاقی است به معنای این‌که از مشتق از یک تقاضای دیگر است و خودش به‌تنهایی تقاضایی ندارد. این موضوع نشان می‌دهد که در صورت نادیده گرفتن صنعت حمل‌ونقل هوایی باید حتی شاهد از دست دادن شغل‌های زیادی در کشور باشیم.

غوابش با عنوان این‌که هر شغل مستقیم در صنعت هوایی هشت شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند که در صورت آسیب همان یک شغل مابقی شغل‌های در حاشیه آن نابود خواهد شد، بیان کرد: با وجود این سهم از اشتغال کشور و اهمیت حمل و نقل هوایی نباید این موضوعات را ساده انگاشت و با اصطلاحاتی چون این‌که سفرهوایی لوکس و لاکچری است، به جایگزینی سفر جاده‌ای اتکا کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.