| کد خبر: 171493 |

◄ چرا با ایرلاین‌های گران‌فروش به مانند آژانس‌های هواپیمایی رفتار نمی‌شود؟

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در انتقاد به افزایش قیمت ایرلاین‌ها گفت: آژانس‌های هواپیمایی در طول سال این‌همه زیان می‌دهند چرا بلافاصله که یک مقدار قیمت خود را افزایش می‌دهند می‌خواهند درب آژانس را ببندند؟ چرا با ایرلاین‌ها به مانند آژانس‌های هواپیمایی برخورد نمی‌شود.

تین نیوز

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در انتقاد به افزایش قیمت ایرلاین‌ها گفت: آژانس‌های هواپیمایی در طول سال این‌همه زیان می‌دهند چرا بلافاصله که یک مقدار قیمت خود را افزایش می‌دهند می‌خواهند درب آژانس را ببندند؟ چرا با ایرلاین‌ها به مانند آژانس‌های هواپیمایی برخورد نمی‌شود.

حرمت‌اله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز همچنان از افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه هم ایرلاین‌های داخلی و هم ایرلاین‌های خارجی قیمت‌های بلیت خود را بعضا تا سه برابر افزایش داده‌اند.

وی در ادامه از جلسه برای تعامل با ایرلاین‌های داخلی برای برطرف کردن مشکلات فوق اشاره کرد و افزود: ایرلاین‌های خارجی هم‌چنان سایت فروش خود را بسته‌اند و فروش خود را به دفاتر برده‌اند که این یک تخلف محض است و امیدوارم به زودی به آن رسیدگی شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان این‌که در حال حاضر ایرلاین‌های ایرانی قیمت بلیت خود را در مسیرهایی مانند ترکیه و مالزی را دو برابر کرده‌اند، بیان کرد: در ایرلاین‌های خارجی این مسیرها بعضا تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

رفیعی در پاسخ به این موضوع که ایرلاین‌ها با توجه به این‌که بیش از 70‌درصد هزینه ایرلاین‌ها ارزی است و بارها در گذشته اعلام کرده‌اند که در صورت عدم تامین ارز دولتی شاهد افزایش قیمت بلیت و یا توقف پروازها خواهیم بود، آیا حال افزایش قیمت‌ها قابل پیش‌بینی نبوده است؟ توضیح داد: ایرلاین‌ها باید بروند راهکار ارائه بدهند و در این رابطه ادله بیاورند نه این‌که در این التهاب اقتصادی اقدام به چند برابر کردن قیمت خود کنند.

او گفت: آژانس‌های هواپیمایی در طول سال این‌همه زیان می‌دهند چرا بلافاصله که یک مقدار قیمت خود را افزایش می‌دهند، می‌خواهند درب آژانس را ببندند؟ چرا این رفتار با شرکت‌های هواپیمایی نمی‌شود؟ آژانس‌های هواپیمایی بین شش تا هفت ماه سال را صبر می‌کنند و ضرر می‌دهند تا به پیک سفرها برسند، اما در این میان  ایرلاین‌ها تنها اقدام به افزایش پروازهای چارتری خود می‌کنند و آژانس‌ها نیز ناچارند به همه این موضوعات تن در بدهند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران  خاطرنشان کرد: ما با شرکت‌های هواپیمایی چندین جلسه داشتیم و این جلسات ادامه دارد. ما تلاش می‌کنیم تا یک تصمیم عاقلانه گرفته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • x733 3 0

    بدلیل اینکه پرواز یک امر اجراییه روزانه است!! و آژانسها همانطور که از نام آنها پیداست تابعی و کارگزاری برای فروش ایرلاین ها هستند و تقویت ایرلاین تقویت آژانس است ولی تقویت آژانس (صرف فروش و دریافت کمیسیون) ارزش افزوده ای در چرخه اقتصادی صنعت نیست حال اینکه نباید انصافا از زحمات آژانسها هم در زمانی که اینترنت نبود و فروش فروش کاری سخت و غیرشفاف بود به حق در همه جای دنیا به یاری ایرلاینها شتافتند ولی بازار کسب و کار در اثر انقلاب های تکنیکی و تکنولوژی تغییر یافته و نمونه آن تاکسی ها اینترنتی و خرید و فروش ملک بدون واسطه و ... است