| کد خبر: 266540 |

تغییر رویکرد آبی، بادی کاهش آلودگی هوا به توسعه حمل و نقل عمومی

در گذشته شاهد مدیریت آبی، بادی آلودگی هوا بودیم یعنی مدیران معتقد بودند باید باد و باران بیاید تا مشکل آلودگی هوا را کاهش دهد.

تین نیوز

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهتمام دولت و شهرداری تهران بر توسعه حمل و نقل عمومی گفت: در گذشته شاهد مدیریت آبی، بادی آلودگی هوا بودیم یعنی مدیران معتقد بودند باید باد و باران بیاید تا مشکل آلودگی هوا را کاهش دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با پرداختن به موضوع آلودگی هوا و اهمیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها گفت: دولت و شخص رئیس جمهور در این دوره اهتمام ویژه ای بر تأمین وسایل حمل و نقل عمومی دارند.

وی با بیان اینکه در اکثر شهرهای کشور مسئله کنترل و کاهش پدیده وارونگی و آلودگی هوا و خطرات کوتاه مدت و بلندمدت ناشی از آن با توسعه حمل و نقل عمومی ارتباط مستقیم دارد، یادآور شد: مترو، اتوبوس و دیگر مدهای حمل و نقلی برای کاهش آلودگی هوا در شهرها باید مورد توجه قرار بگیرد.

یوسفی همچنین تصریح کرد: یکی از اقدامات مثبت دولت در همکاری با شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران اهتمام بر توسعه حمل و نقل عمومی است؛ دولت در این دوره خود را مسئول دانسته است در حالیکه در گذشته شاهد مدیریت «آبی، بادی» بودیم؛ به طوریکه مدیران معتقد بودند باید باد و باران بیاید تا مشکل آلودگی هوا را کاهش دهد.

وی با اعلام اینکه در شهرداری تهران با مدیریت شهردار و شورا قراردادهای خوبی منعقد شده است، اظهار کرد: مدیریت شهری دوره ششم به جای وعده به سوی اقدام، حرکت کرده و قراردادهایی را برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت منعقد کرده است؛ برای بهبود وضعیت باید به جای روش های سنتی از توانمندی ها و ظرفیت های نوین مالی شهرها استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.