| کد خبر: 255920 |

اتوبوس‌ های برقی به تدریج جایگزین اتوبوس‌ های دیزلی و گازوییلی می‌ شوند

معاون شهردار تهران در سی و نهمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری های مناطق ۲۲ گانه پایتخت، ضمن اعلام اهم برنامه های بلندمدت حمل و نقلی مدیریت شهری از آغاز مطالعات طرح کنارگذر ۵۲ کیلومتری شمال تهران و جایگزینی تدریجی اتوبوس های برقی به جای اتوبوس های دیزلی و گازوییلی خبر داد.

تین نیوز

معاون شهردار تهران در سی و نهمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری های مناطق ۲۲ گانه پایتخت، ضمن اعلام اهم برنامه های بلندمدت حمل و نقلی مدیریت شهری از آغاز مطالعات طرح کنارگذر ۵۲ کیلومتری شمال تهران و جایگزینی تدریجی اتوبوس های برقی به جای اتوبوس های دیزلی و گازوییلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی با تشریح تعدادی از برنامه های بلندمدت و میان مدت این معاونت گفت: بزرگ ترین مشکل ترافیک شمال تهران، مربوط به محدودیت دسترسی از طریق معابر بزرگراهی و شریانی به شمال شهر است که منجر به تردد خودروها از محله های این محدود و بار سنگین ترافیک در این محله ها می شود.

وی با اعلام اینکه در راستای تحقق طرح شبکه توزیع بزرگراهی پایتخت، قرار است کنارگذر شمال تهران به طول ۵۲ کیلومتر اجرا شود، تأکید کرد: با اجرای این پروژه، تمام بزرگراه های شمال به جنوب طی یک برنامه ۵ تا ۱۰ ساله متصل می شوند و به این ترتیب، دسترسی شهروندان از شمال شرق به شمال غرب (کنارگذر شمالی کرج) تسریع و تسهیل شده و از بار ترافیکی جنوب شهر کاسته می شود.

بهرامی در بخش پایانی سخنان خود در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق از خرید اتوبوس های جدید، خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق قرارداد خرید دو هزار دستگاه اتوبوس با تولیدکننده داخلی که قرار است هزار دستگاه آن تا پایان سال جاری و مابقی آن در نیمه نخست سال آینده تحویل داده شود؛ تلاش می کنیم تا اتوبوس های برقی به تدریج جایگزین اتوبوس های دیزلی و گازوبیلی شوند.

عناصر ترافیکی مازاد از سطح شهر جمع آوری می شوند 

در این نشست، سید حسین حسینی نژاد، مدیرکل ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن ارائه چکیده ای از برنامه های این اداره کل در سال ۱۴۰۲، بر لزوم جمع آوری عناصر ترافیکی مازاد در سطح شهر، تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا شهر را از عناصر زائد بصری نجات دهیم که بخشی از آن ها به حوزه حمل و نقل و ترافیک مربوط است.

مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران هم در این جلسه بر لزوم توسعه پیاده راه ها درسطح شهر، تاکید کرد و گفت: در تلاشیم تا تهران بیش از گذشته به سمت تبدیل شدن به یک شهر انسان محور حرکت کند و به همین دلیل، در تعیین اولویت های حوزه حمل و نقل در سال ۱۴۰۲، موضوع توسعه پیاده راه های سطح شهر مورد توجه بیشتری گرفته است.

گفتنی است در این جلسه، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق نیز ضمن ارائه مسائل و مشکلات موجود، برنامه های منطقه خود در حوزه حمل و نقل و ترافیک را اعلام کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.