| کد خبر: 234407 |

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

فعالیت زیربنایی و عمرانی قابل توجه سازمان بنادر در سواحل شمال و جنوب ایران

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اقتدار و مزیت‌های دریایی و بندری کشور در سطح دنیا، باید به توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی به عنوان یک الزام و ضرورت توجه ویژه داشت.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر؛ یکی از زیربناهای توسعه اقتصادی کشور قلمداد می‌شود، که به رغم تحریم‌ها و شرایط نامساعد حاکم بر تجارت جهانی همواره در مسیر توسعه و پیشرفت بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سرگزی با اشاره به اهمیت راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی، به عنوان دستگاه اجرایی موثر بر اقتصاد کلان کشور، خاطرنشان کرد: بنابراین توجه به توسعه زیر ساخت‌های بندری و دریایی، به عنوان مقوله‌ای اثرگذار بر پویایی اقتصاد ایران، باید مدنظر قرار گیرد که سازمان بنادر در این راستا، در سواحل شمال و جنوب ایران فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اقتدار و مزیت‌های دریایی و بندری کشور در سطح دنیا، باید به توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی به عنوان یک الزام و ضرورت توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی محور فعالیت‌های بخش دریایی و بندری است، گفت: توجه جدی به ارتقای زیرساخت‌ها، توسعه آی‌تی، استفاده از تکنولوژی‌های حمل و نقل کالا، توجه جدی به صنعت کشتی‌سازی، به روز شدن در حوزه دریانوردی و کشتیرانی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در راستای تحقق آن گام برداشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه سواحل مکران، یادآور شد: استفاده و بهره مطلوب از همه ظرفیت‌های دریایی و آبراهی در شمال و جنوب کشور، می‌تواند صنعت حمل و نقل دریایی در ایران را به صنعتی مولد و درون‌زا تبدیل کند.

وی همکاری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بدنه اجرایی دولت، طی سال‌های اخیر را خوب و شایسته توصیف کرد و گفت: این کمیسیون با تسهیل قوانین و موظف کردن دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برای ایجاد بنادری فعال، همکاری خوبی با سازمان بنادر و دریانوردی داشته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سرگزی ضمن تقدیر از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت لجستیکی ایران در شاهراه حمل و نقل جهانی انتظار می‌رود شرایط کشور بیش از پیش بهبود پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.