| کد خبر: 224060 |

افتتاح مرز ریمدان-گبد موجب رونق اتصادی بین ایران پاکستان می شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افتتاح مرز ریمدان-گبد ضمن اثرات فرهنگی،اجتماعی و اقصادی بین دو کشور موجب رونق اتصادی بین ایران پاکستان می شود.

تین نیوز

 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افتتاح مرز ریمدان-گبد ضمن اثرات فرهنگی،اجتماعی و اقصادی بین دو کشور موجب رونق اتصادی بین ایران پاکستان می شود.

به کزارش تین نیوز، شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به افتتاح گذرگاه مرزی ریمدان –گبد گفت:ریمدان و گبد دو مرزی است که  با کارکرد اقتصادی که با توافق بین ایران و پاکستان ایجاد شده بود و امروز مرز ریمدان به عنوان یک مرز رسمی و مجاز بین ایران و پاکستان شناخته می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: وقتی مرزی به بازارچه رسمی تبدیل می شود تردد و ترانزیت کالا، حمل مسافر و جابجایی کالا به عنوان رویه های گمرکی اضافه می شود بنابراین تاثیرات زیادی در حوزه،تجارت صادرات و واردات خواهد داشت.

وی افزود:یکی از مزیت های مرز ریمدان ارتباط خشکی بین بنادر گواتر ایران و گوادر پاکستان در دریای عمان است که این ارتباط خشکی باعث رونق مرز ها بین دو کشور می شود.

حیدری تصریح کرد:جمعیت زیادی در دو طرف  مرز ها وضعیت زندگیشان وابستگی به این بازارچه های مرزی دارد و از نظر طایفه ای و قومی در لب مرز ارتباطات فرهنگی زیاد ایجاد می شود ضمن این که این ارتباط باعث رونق روابط فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

وی یاد آور شد:مزیت های قابل توجهی مرز ریمدان- گبد دارد که میتوان به  ابعاد اجتماعی- اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد اما  مهم ترین اثر  این مرز ها  نزدیک بودن به ویژه بناد گوادر در این و پاکستان خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.