| کد خبر: 221476 |

این افزایش قیمت غیرقانونی است

سخنگوی فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس، از برگزاری نشست این فراکسیون به‌منظور بررسی تبعات افزایش صددرصدی قیمت بلیت هواپیما با حضور مسئولان هواپیمایی کشور خبر داد و تاکیدکرد که این موضوع از طریق صحن مجلس نیز پیگیری خواهد شد.

تین نیوز

سخنگوی فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس، از برگزاری نشست این فراکسیون به‌منظور بررسی تبعات افزایش صددرصدی قیمت بلیت هواپیما با حضور مسئولان هواپیمایی کشور خبر داد و تاکیدکرد که این موضوع از طریق صحن مجلس نیز پیگیری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات نشست امروز(شنبه 10 آبان ماه) فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس شورای اسلامی، گفت: این نشست با حضور تعدادی از فعالان بخش خصوصی و اتحادیه هواپیمایی جهت بررسی دلایل افزایش صددرصدی قیمت بلیت هواپیما برگزار شد.

افزایش غیرمتعارف قیمت بلیت هواپیما به تضعیف صنعت گردشگری در کشور منتهی خواهد شد

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست بررسی تبعات گران شدن ایرلاین‌ها بود، چرا که تداوم این روش به تضعیف صنعت گردشگری در کشور منتهی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اتحادیه هواپیمایی از اوایل مهرماه به بهانه شیوع ویروس کرونا گفت که ما تنها از 60 درصد ظرفیت هواپیما به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده می‌کنیم به همین دلیل قیمت بلیت هواپیما را افزایش داد، از سوی دیگر ایرلاین‌ها نیز هیچ کدام از آیین‌نامه‌ها را رعایت نکرده و به طور خودسرانه قیمت‌ها را تقریبا صددرصد افزایش دادند.

حیدری خاطرنشان کرد: این حرکت غیرقانونی بوده و تابع هیچ گونه منطقی هم نیست به همین دلیل ما در فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت مجلس به این موضوع ورود پیدا کردیم و به طور قطع افزایش صددرصدی قیمت بلیت هواپیما را از طریق صحن مجلس نیز پیگیری خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون لازم است سازمان هواپیمایی کشوری و اتحادیه هواپیمایی در این زمینه تجدیدنظر کنند، چراکه این افزایش ناگهانی و غیرمتعارف قیمت بلیت هواپیما به هیچ وجه قابل قبول نیست، همچنین در این شرایط اقتصادی که مردم در مضیقه هستند به صلاح سازمان هواپیمایی کشور نیست.

سخنگوی فراکسیون اقتصاد سفر و زیارت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما جدول افزایش قیمت‌ها که از سوی برخی ایرلاین‌ها به شرکت‌های زیرمجموعه آنها ابلاغ شده بود را دریافت کرده‌ایم و این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد، ضمن اینکه سازمان‌های بازرسی و نهادهای نظارتی نیز باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.