| کد خبر: 170972 |

یک نماینده مجلس درخواست کرد:

◄ تشکیل فراکسیون ایمنی در مجلس با هدف کاهش تعداد تصادفات

به نظر ما ضعف در ایمنی در ایران به دلیل اقتصاد ضعیف و وجود بیکاری زیاد در کشور است. طوری که اکنون هرکسی بیکار شده است این تقاضا را به بخش حمل‌ونقل آورده است.

تین نیوز

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی معتقد است که مجلس در راستای کاهش تصادفات در بخش حمل‌ونقل لازم است که فراکسیون ایمنی را تشکیل داده و خواستار پاسخگویی مقامات در این فراکسیون باشد.

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج و نایب‌رئیس کمیسیون عمران در مجلس تشکیل فراکسیون ایمنی در مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست.

وی با توضیح اینکه اکنون در مجلس حتی فراکسیون تولید و اشتغال وجود دارد که معمولاً مسئولان مربوطه برای پاسخگویی و تبادل‌نظر در آن حاضر می‌شوند، گفت: البته این‌طور نیست که این فراکسیون‌ها حتماً خروجی داشته باشد برای مثال بارها ما در این فراکسیون در خصوص ضرورت صدور خدمات فنی مهندسی بحث کرده‌ایم و خواستیم که ایران در رقابت با ترکیه اقدام به این مهم کند اما درعین‌حال نتیجه‌ای هم نگرفته‌ایم.

وی نقش مجلس در ایمنی را بسیار مهم دانست و گفت:به نظر ما ضعف ایمنی رانندگی در ایران به دلیل اقتصاد ضعیف و نرخ بیکاری بالا در کشور است. طوری که اکنون هرکسی بیکار شده است این تقاضا را به بخش حمل‌ونقل آورده است.

به گفته علوی اکنون هر کامیون‌دار ایرانی در سال 70 هزار کیلومتر  در کشور تردد دارد درحالی‌که در یک کشور توسعه‌یافته 180 هزار کیلومتر تردد دارد و این وضع نشان می‌دهد بهره‌وری در حمل‌ونقل ایران بسیار پایین است.

وی تعداد کامیون در ایران را بیشتر از تعداد بار دانست و گفت: برای اینکه به ایمنی در حمل‌ونقل برسیم لازم است این اندازه از تقاضای کار در بخش حمل‌ونقل را کاهش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.