| کد خبر: 168176 |

◄ خرید «فلایت‌چک» تخلف نبوده و در راستای منافع ملی بود

یک نماینده مجلس، خرید هواپیمای فلایت چک را در راستای منافع ملی دانست و گفت: هواپیمای فلایت‌ چک جزو نیازهای بسیار مهم در صنعت هوایی کشور بود که ‌ باید در زمان تحریم خریداری می‌شد.

تین نیوز

 نماینده سنندج، با اذعان بر این که در خرید هواپیمای فلایت‌چک تخلفی صورت نگرفته و این قرارداد در  راستای منافع ملی بوده است؛ گفت: هواپیمای فلایت‌‌چک جزو نیازهای بسیار مهم در صنعت هوایی کشور بود که ‌باید در زمان تحریم خریداری می‌شد.

سید احسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با بیان اینکه خرید هواپیمای فلایت‌چک در زمان تحریم نیاز و ضرورت اصلی کشور در صنعت هوایی بوده‌ است، عنوان کرد: اینکه این هواپیما در زمان تحریم به صورت واسطه‌ای خریداری شده باشد نمی‌تواند، علیه منافع ملی باشد چرا که در آن برهه از زمان ناگزیر به خرید برخی از تجهیزات بودیم.

او در ادامه افزود: اجاره این هواپیما از سایر کشورها می‌توانست هزینه سنگین و سرسام‌آوری را به دنبال داشته باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر این مسئله که بسیاری از تجهیزات در زمان تحریم ناگزیر به روش‌های دیگری مانند واسطه‌گری خریداری شد، گفت: این موضوع بدان معنا نیست که مجدد در زمان تحریم دست به چنین اقداماتی زده نشود.

علوی با اشاره به اینکه طبیعتا خرید برخی از تجهیزات در زمان تحریم گران‌تر تمام می‌شد، این نقیصه را از مخاطرات تحریم دانست و بر عملکرد برخی رسانه‌ها انتقاداتی را وارد ساخت و افزود: در ان زمان ناگریز از خرید بودیم . 

او در خصوص دامن زدن برخی از رسانه‌ها به این موضوعات، عنوان کرد: این موضوع نیازمند آن است،  مسئولانی که در جریان روند خرید‌ها هستند با شفافیت این موارد را به مردم توضیح بدهند.

علوی ضمن تأکید بر اینکه اجاره این هواپیما هزینه بسیاری سنگینی را به دوش کشور می‌انداخت، گفت: خرید فلایت‌چک به اعتقاد بنده تخلف نبود و جزو موارد بسیاری مهمی بود که بایست در زمان تحریم خریداری می‌شد.

این نماینده مجلس خرید فلایت ‌چک را به سود منافع ملی دانست و ابراز کرد: اینکه برای اجاره این هواپیما به سایر کشورها پول پرداخت می‌کردیم؛ منطقی نبود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    ماله كشي نماينده مردم بر ضعف هاي دولت و ماله كشي شما به عنوان رسانه روي اين نظر مردمي