| کد خبر: 261831 |

آمادگی سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیاردی در طرح‌ های دانش‌ بنیان لجستیک و حمل‌ ونقل

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا گفت: رویداد پل سرمایه گذاری با عنوان «لجستیک و حمل ونقل هوشمند» با طرح هایی از شرکت های دانش بنیان برگزار می شود و این شرکت آمادگی سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در طرح های برتر دارد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا گفت: رویداد پل سرمایه گذاری با عنوان «لجستیک و حمل ونقل هوشمند» با طرح هایی از شرکت های دانش بنیان برگزار می شود و این شرکت آمادگی سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در طرح های برتر دارد.

 

به گزارش  تین نیوز به نقل از ایسنا، یاسر خانی در نشست خبری به مناسبت آغاز دومین رویداد از سلسله رویدادهای پل سرمایه گذاری تحت عنوان «پل دوم: لجستیک و حمل ونقل هوشمند»، گفت: شرکت سینا از سال ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرده و در مقاطع مختلف کارهای متنوعی انجام داده است. سینا، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان است و ۹ شرکت زیرمجموعه دارد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری خطرپذیر یا VC در کشور زیاد است، اما ما زیرمجموعه موسسه دانشمند از هلدینگ های بنیاد مستضعفان هستیم و باید در خدمت شرکت های بنیاد باشیم. از این رو در دوره جدید مدیریت، سند راهبردی سینا را بر اساس اسناد بالادستی بنیاد مستضعفان تدوین کردیم؛ دو موضوع به عنوان راهبردهای اساسی برای فعالیت هایمان در نظر گرفتیم. یکی فعالیت در زنجیره ارزش بنیاد مستضعفان که در خدمت هلدینگ های مختلف انرژی، حمل ونقل و معدن باشیم؛ راهبرد دوم محرومیت زدایی است که بنیاد مستضعفان در این زمینه بنیاد علوی را دارد. ممکن است برخی از زمینه ها منجر به محرومیت زدایی شود و دیگری در خدمت پیشرفت مناطق محروم باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا خاطرنشان کرد: برای اینکه به صورت متمرکز به موضوعات مختلق بپردازیم، بعد از بررسی به این نتیجه رسیدیم که در هر فصل به صورت متمرکز به یک موضوع رسیدگی شود از نظر اجرایی و عملیاتی برنامه داشته باشیم. از این رو پلتفرمی تحت عنوان «پل سرمایه گذاری» طراحی کردیم که اجرایی شد.

خانی با بیان اینکه اولین پل در زمینه خوراک دام طراحی و پیاده سازی شد، گفت: ۳۱ اردیبهشت اختتامیه بود و ۴۵ طرح و استارت آپ شرکت داشتند و ۱۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام دادیم. خوراک دام یکی از موضوعات کلیدی ما در کشور است و نهاده های دام و طیور دومین کالای وارداتی است و حجم زیادی از نظر ارزی و حجمی دارد؛ از جهت دیگر در مناطق محروم برخی مردم به دامداری مشغولند و برای تامین خوراک دچار مشکل هستند به همین دلیل در اولین رویدادمان به این موضوع پرداختیم.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه اول پل سرمایه گذاری، در پل دوم به موضوع حمل ونقل لجستیک وارد شدیم؛ کشور ما در شاهراه ارتباطی قرار دارد؛ کریدور شمال-جنوب می تواند منافع زیادی از نظر اقتصادی و ژئوپلتیک داشته باشد. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت پشتیبانی عملی داشته باشیم، رویداد دوم را حمل ونقل قرار دادیم. در این رویداد در خدمت سازمان هایی از جمله وزارت راه، هلدینگ حمل ونقل سینا، اتاق بازرگانی، انجمن حمل ونقل ریلی، انجمن حمل ونقل کشور، معاونت علم و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا ادامه داد: تا الان بیش از ۸۰ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده که در حال بررسی آنها هستیم تا طرح برتر را انتخاب کنیم. سه طرح برتر در مسابقه ما در طول رویداد پل سرمایه گذاری حضور پیدا می کنند و ما تا سقف ۲۰ میلیارد تومان آمادگی سرمایه گذاری داریم. همچنین نمایشگاهی از شرکت های فعال در زمینه حمل ونقل حضور دارند و پیش بینی می کنیم در جمع رویداد شرکت های دانش بنیان با سرمایه گذاران هم اتفاق خوبی بیفتد.

خانی با تشریح فعالیت های حوزه حمل ونقل صندوق خطرپذیر سینا، توضیح داد: در حوزه حمل ونقل با سازمان بنادر و مدیرکل طرح های توسعه حمل ونقل همکاری می کنیم؛ همچنین تاسیس صندوق پژوهش و فناوری حمل ونقل پیشرفته را در دستور کار داریم که درخواست سهم ۵۱ درصدی از این صندوق را داشتیم و ماموریت اصلی صندوق، سرمایه گذاری روی طرح های دانش بنیان و خلاقانه است.

وی با بیان اینکه این رویداد پنجم مهرماه برگزار می شود، گفت: کشور ما در یک شاهراه ارتباطی قرار دارد و امیدوارم بتوانیم از مواهب حمل ونقل استفاده کنیم؛ همچنین با توجه به اینکه کریدور شمال-جنوب در مناطق محروم قرار دارد می تواند برای پیشبرد هدف اشتغال برای مناطق محروم هم موثر باشد. ما همچنین آمادگی داریم که از شرکت های فعال برای محرومیت زدایی هم حمایت کنیم؛ برای اینکه بتوانیم کشور و اقتصاد را به سمت دانش بنیانی پیش ببریم و قدمی در این راستا برداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.