| کد خبر: 161173 |

◄ بهره‌برداری از چهار طرح عمرانی در محورهای جهرم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از افتتاح دو مجتمع خدماتی رفاهی بین‌جاده‌ای در محور جهرم -لار ، روکش آسفالت محور جهرم – هکان و محور زندان جهرم خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از افتتاح دو مجتمع خدماتی رفاهی بین‌جاده‌ای در محور جهرم -لار ، روکش آسفالت محور جهرم – هکان و محور زندان جهرم خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سیاهپور گفت: در دهه فجر سال جاری دو مجتمع خدماتی رفاهی پیمان در کیلومتر 116 جهرم– لار و مجتمع امام رضا (ع) در کیلومتر 31 جهرم- لار به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: روکش آسفالت محور جهرم – هکان به طول هشت و نیم کیلومتر محور زندان جهرم به طول 2کیلومتر درمجموع به  ارزش 25 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که 14 روستا از خدمات آن بهره مند می‌گردند.

سیاهپور گفت: فاز اول مجتمع خدماتی رفاهی بین‌جاده‌ای امام رضا(ع) شامل جایگاه عرضه سوخت، فروشگاه، رستوران، نمازخانه و استراحتگاه با زیربنای 819مترمربع و زمینی به مساحت 5 هزارمتر مربع بااعتبار ۲۸ میلیارد ریال احداث‌شده که با تکمیل فاز دوم آن افزون بر 30 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

سیاهپور ادامه داد: مجتمع‌هایی که فقط بنزین و گازوئیل عرضه می‌کنند مقرون‌به‌صرفه نیستند  مگر اینکه در کنار آن خدمات رفاهی و گردشگری برای مسافران پیش‌بینی شود.

او افزود: مجتمع‌های چندمنظوره خدماتی – رفاهی می‌توانند نقش بسزایی در رفع خستگی و کاهش خطای انسانی به‌عنوان عامل اصلی تصادفات داشته باشند و ازاین‌رو در محورهای یکنواخت و بیابانی این کارکرد بیشتر نمایان خواهد بود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: در ایران سالانه ۱۷ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که مجتمع‌های رفاهی بین جاده‌ای می‌تواند این آمار را کاهش دهند.

سیاهپور تصریح کرد: در حال حاضر 39مجتمع خدماتی – رفاهی بین‌راهی در فارس خدمات مختلفی به کاربران جاده‌ای می ارائه می‌دهند ضمن آنکه در سال جاری 4 مجتمع خدماتی رفاهی در استان به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 2 مجتمع دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.