| کد خبر: 253608 |

پیشنهاد رئیس سازمان هواشناسی کشور برای توسعه سامانه های هشدار سریع در آسیا

رئیس سازمان هواشناسی کشور در کنفرانس اتحادیه منطقه ۲ سازمان جهانی هواشناسی در آسیا بر ضرورت توسعه سامانه های هشدار سریع جوی تاکید کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان هواشناسی کشور در کنفرانس اتحادیه منطقه ۲ سازمان جهانی هواشناسی در آسیا بر ضرورت توسعه سامانه های هشدار سریع جوی تاکید کرد و گفت: باید نسبت به تجمیع داده های تاثیر محور (impact base data) و اشتراک آن ها با مراکز ملی هواشناسی و آبشناسی اقدام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سحر تاج بخش در کنفرانس اتحادیه منطقه ۲ سازمان جهانی هواشناسی در ابوظبی امارات که با حضور ۳۲ کشور آسیایی و ۲۲ رئیس هواشناسی ملی در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروزه با توجه به افزایش فراوانی وقوع رخدادهای حدی آب و هوایی، ضرورت اهمیت راه اندازی سامانه های هشدار سریع در کشورها بیش از هر زمان دیگری است.

وی با اشاره به ظرفیت های فنی و سامانه های هشدار سریع هواشناسی ایران افزود: بی شک برای صدور هشدارهای تاثیر محور جوی نیاز به دسترسی به داده های تاثیر محور است بنابراین نهادهای وابسته به سازمان ملل و اعضای اتحادیه منطقه ۲ سازمان جهانی هواشناسی در آسیا کمک کنند تا نسبت به تجمیع داده های تاثیر محور (impact base data) و اشتراک آنها با مراکز منطقه ای اقلیم (RCCs) و مراکز هواشناسی و آبشناسی ملی (NMHSs) اقدام شود.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، دیروز و در جریان برگزاری اولین روز کنفرانس اتحادیه منطقه دو(WMO) که در شهر ابوظبی امارات متحده عربی برگزار شد، اعضای گروه مدیریتی آسیا شامل روسا و نمایندگان کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، هند و ایران در میزگرد «ابتکار عمل هشدار سریع» سخنرانی کردند و به سوالات سایر اعضای شرکت کننده در منطقه دو (آسیا) پاسخ دادند.

یکی از اهدف برگزاری این کنفرانس بحث و تحلیل تاثیرات اجتماعی-اقتصادی تغییرات آب و هوا و ابتکار عمل برای هشدار سریع اعلام شده است.

شرکت کنندگان در کنفرانس علاوه بر تاکید بر اهمیت اجتماعی موضوع صدور هشدارهای جوی و خدمات هواشناسی، به بازدهی بالای سرمایه گذاری در خدمات آب و هوا و اهمیت آن در حفظ جان و مال مردم از خطر مخاطرات جوی پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.