| کد خبر: 227800 |

بودجه ۹۶هزار میلیارد تومانی شهرداری های کشور در سال ۹۹

وزیر کشور از بودجه ۹۶هزار میلیارد تومانی شهرداری های کشور در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

وزیر کشور از بودجه ۹۶هزار میلیارد تومانی شهرداری های کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین افتتاح پروژه‌های شهری با ارائه گزارشی در حضور رییس جمهور گفت: در ۲۷ آذر ماه سال جاری پروژه هایی به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان بهره برداری شد. در آن روز وعده دادیم که ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح خواهیم کرد که امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری می‌رسد. در حقیقت بودجه شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۹۶ هزار میلیارد تومان بوده است که نشان دهنده حجم کار عمرانی و توسعه شهری در کشور است.

وی افزود: در ایام دهه فجر در کل کشور ۳۰ هزار پروژه با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بهره برداری شد. بی تردید در این دولت توجه به محیط زیست و هوای پاک مدنظر بوده است و در نتیجه ۳۸ درصد پروژه‌ها مربوط به این حوزه بوده است. سرانه منابع طبیعی از ۱۲ درصد  به ۱۵ درصد رسیده و امروز ۲۶۹ پروژه به فضای سبز و بوستان‌ها اختصاص یافت همچنین در اردیبهشت ماه ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه با دستور جناب عالی به بهر برداری می‌رسد.

وی درخصوص حوزه پسماند نیز گفت: در بحث پسماند شهری تصمیمات خوبی گرفته شد و ساماندهی پسماند شهری با سرعت خوبی پیش می‌رود. از سوی دیگر یکی از اقدامات مطلوب شهرداری ها بهره گیری از سامانه ها است در همین راستا اکثر فعالیت‌ها در شهرداری مبتنی بر سامانه‌ها است و تا جایی که توانستیم حضور مردم را به صورت مستقیم در دریافت خدمات از شهرداری به روش‌های الکترونیکی تغییر دادیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر ۶ پروژه شاخص مدیریت شهری که به بهره برداری می‌رسد، ۹۹۸ پروژه در زمینه محیط زیست و هوای پاک، زیرساخت و عمران شهری، مدیریت بحران، تاسیسات و تجهیزات شهری، فرهنگی و اجتماعی فناوری و اطلاعات، آماده و با فرمان رییس جمهور بهره برداری می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.