| کد خبر: 226868 |

ورود وزارت کشور به تامین امنیت وپاسخگویی شرکتهای تاکسی اینترنتی

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از مداخله وزارت کشور و برگزاری جلسه ای با شرکتهای تاکسی اینترنتی در جهت نظارت برای تامین امنیت و پاسخگویی این شرکتها در حوزه امنیتی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از مداخله وزارت کشور و برگزاری جلسه ای با شرکتهای تاکسی اینترنتی در جهت نظارت برای تامین امنیت و پاسخگویی این شرکتها در حوزه امنیتی تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین ذوالفقاری در نشست خبری امروز سه شنبه خود در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص امنیت تاکسی های اینترنتی و نظارت بر آنها گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر امروز را با گذشته در حوزه مسافرکش های شخصی تطبیق دهیم مشاهده می کنیم که در گذشته از نظر امنیتی  مشکلات بسیاری وجود داشت. به شکلی که اگر فردی در کنار خیابان برای جابجایی" مسافرکش شخصی" مقابل او می ایستاد شاید اتفاقات ناگواری را در گذشته شاهد بودیم اما  با ورود تاکسی های اینترنتی و ساماندهی افرادی که به عنوان مسافرکشهای شخصی فعالیت می کنند، وضعیت بسیار بهتری رقم خورده است و امروز بسیاری از اتفاقات گذشته جلویش گرفته شده است.

وی افزود: بنده هم کلیپی که ظرف روزهای گذشته در فضای مجازی در خصوص سرقت بار و همچنین پلاک سرقتی خودروی یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی منتشر و اعلام شده کسی پاسخگو نیست، دیده ام. در همین راستا موضوع را به واحد رصد خود اعلام کردیم تا جلسه ویژه ای در حوزه بررسی اعتبارسنجی افرادی که می خواهند در این شرکتها فعالیت کنند برگزار شود. بی تردید با گسترش بی رویه این حوزه مخالف هستیم و باید سامانه این شرکتها به پلیس برای تشخیص اصالت خودرو و صلاحیت فردی متصل شود تا این موارد به صورت دقیق بررسی شود. همچنین مسئولیت مدیرعامل و افرادی که در این حوزه فعالیت می کند باید مشخص و ما در این حوزه تصمیم گیری خواهیم کرد و تصمیم نهایی تا پیش از پایان سال انجام خواهد شد.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود در ارائه گزارشی از عملکرد ۷ ساله وزارت کشور در حوزه های امنیتی به موضوع حفاظت از مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: ظرف این ۷ سال با اعتباراتی که از سوی دولت و مجلس به وزارت کشور اختصاص پیدا کرده حدود ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرزی انجام شده و ۲۲۷ پایگاه و پاسگاه  مرزی احداث شده و از سوی دیگر حدود یک هزار کیلومتر جاده های خط مرزی به همراه آب رسانی، برق و گازرسانی به ۳۲۵ باب پاسگاه مرزی انجام شده است.

وی ادامه داد: در شرق کشور با پیگیری های وزارت کشور کار ویژه مرزی انجام شد و با تامین اعتبار ویژه ای در جهت کنترل مرز در شرق کشور اقدام شده که این کار از طریق ستاد کل نیروهای مسلح در حال اجرایی شدن است.

وی تاکید کرد: در حوزه صید ماهی نیز از سوی وزارت کشور دستورالعملی تهیه و به دولت ارسال شد که در آن مصالح و منافع مرز نشینان در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاری بااشاره به استرداد ۱۵۰۰ نفر از زندانیان ایرانی در کشورهای منطقه همچون ترکیه، پاکستان ، آذربایجان و ... به کشور گفت: این افراد به کشور مسترد شدند تا محکومیت خود را در کشور بگذارند. همچنین در حوزه پاک سازی زمینها از حیث وجود مین اولویت بندی و برنامه ریزی انجام شد و نهایتا حدود یک میلیون هکتار زمین پاکسازی و برای فعالیت تحویل کشاورزان شد. در همین حوزه ۴۹۷ نفر از شهروندانی که در حوزه مرزهای مشترک با کشور عراق روی مین رفته بودند مجموعا ۹۵ پرونده به عنوان شهید و ۴۰۲ مورد به عنوان جانباز تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اطلاعات مسافرینی که از نقاط مختلف به کشور سفر می کند در سامانه ای ثبت و قابل بهره برداری است ظرف ۷ سال گذشته ۱۳ مرز رسمی شامل ۸ مرز زمینی ، دو مرز هوایی  دو مرز ریلی  به تصویب رسیدو به مرزهای رسمی کشور اضافه می شود و ۱۵ بازارچه مرزی  در ۴  استان به تصویب دولت رسید.  ساماندهی کولبران که به صورت رسمی و در چارچوب قانون از معافیتهای گمرکی استفاده می کند این بازارچه ها تشکیل شده است. تا فعالیت مرز نشینان در نقاط مرزی در قالب همین بازارچه ها ساماندهی شود تا افراد از مجاری غیر قانونی تردد نکنند و مشکلات بعدی به وجود نیاید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.