| کد خبر: 215213 |

◄ تداوم طرح ترافیک؛ آری یا نه؟

پس ازبازگشایی های نسبی یک ماه پیش و اجرای طرح ترافیک، حالا با اوج‌گیری دوباره کرونا وضعیت طرح ترافیک پایتخت باز هم با ابهام مواجه شده است. در حالی که بسیاری معتقدند تداوم طرح ترافیک باعث شیوع کرونا خواهد شد، ظاهرا کسانی هم نظر دیگری دارند.

تین نیوز

پس ازبازگشایی های نسبی یک ماه پیش و اجرای طرح ترافیک، حالا با اوج‌گیری دوباره کرونا وضعیت طرح ترافیک پایتخت باز هم با ابهام مواجه شده است.ر حالی که بسیاری معتقدند تداوم طرح ترافیک باعث شیوع کرونا خواهد شد، ظاهرا کسانی هم نظر دیگری دارند.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش استاندار تهران در گفت و گویی که دهم تیر ماه منتشر شد، اعلام کرد: اولین بند نامه استانداری تهران و فرمانده عملیات مبارزه با کرونا به ستاد ملی مبارزه با کرونا، این است که طرح ترافیک را فعلا متوقف کنیم تا بتوانیم فاصله گذاری اجتماعی را ارتقاء ببخشیم.

انوشیروان محسنی بندپی با تاکید بر جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا و پیشگیری و وضعیت قرمز این بیماری در شهر تهران تصریح کرد: جمع بندی ما پس از جلسه با کارشناسان این بود که شرایطی را فراهم کنیم که این بیماری را مدیریت و کنترل کنیم و شاهد این باشیم که تهران هم به شهرهای هشدار و قرمز تبدیل نشود. استفاده از ماسک در  حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس ۹۰ درصد است اما فاصله گذاری اجتماعی زیر ۳۰ درصد است .حجم افرادی که از اتوبوس و مترو استفاده می‌کنند به یک میلیون نفر رسیده و می طلبد ما در رابطه با اجرای طرح ترافیک یک بازنگری داشته باشیم.

بر این اساس استاندار تهران درخواست لغو طرح ترافیک در شهر تهران را داده بود اما با گذشت زمان و افزایش نگرانی ها از شدت گرفتن تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس در تهران، طرح ترافیک همچنان برقرار بوده و تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی روز به روز افزایش می یابد.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا در تهران، اعلام شد ناوگان حمل و نقل عمومی با سهم ۲۶.۵ درصدی بیشترین سهم را در ابتلای به ویروس کرونا دارد و بر همین اساس اجرای این طرح از تاریخ ۱۵ فروردین ماه سال ۹۹ به حالت تعلیق در آمد و این تعلیق تا تاریخ ۱۷ خرداد ماه نیز ادامه داشت.

سخنگوی شورای شهر تهران علی اعطا در برابر درخواست های مکرر از شهرداری بر مبنای لغو این طرح در شهر تهران در توییتی بیان کرد: فکر کنم خود من اقلا ده مصاحبه کرده ام و گفته ام تصمیم گیری درباره طرح ترافیک در اختیار شورا و شهرداری نیست. در حالت عادی شورای ترافیک تهران و فعلا هم ستاد ملی کرونا.

در این اساس شهرداری هم در برابر این درخواست از این طرح شانه خالی کرده و مسئولیت را به دیگری محول کرده است. در مقابل ستاد مقابله با کرونا به دلیل آن که موضوع طرح ترافیک اقدامی کارشناسی است، تصمیم گیری در این زمینه را به شورای ترافیک تهران ارجاع داد که محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به همراه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به شکل مدعو در جلسه ها حاضر می شوند.

 ناهید خدا کرمی عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در ابتدای شیوع این ویروس در کشور اعلام کرده بود که ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند به یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا تبدیل شود.

حالا خداکرمی در صحبت هایی تازه تر بیان کرده است: طبق تحقیقات انجام شده در دنیا مترو جزء ۱۰ نقطه پر خطر ابتلا به کرونا نیست.

براساس آخرین سخنان مسئولین، مدیر روابط عمومی معاونت حمل‌ و نقل ‌وترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: به رقم انتشار اطلاعیه‌های متعدد در خصوص نحوه اجرای طرح ترافیک و حتی اطلاع رسانی از طریق سایت " تهران من" همچنان شهروندان بسیاری در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، در حال حاضر طرح‌های ترافیکی پایتخت از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شود و در این میان، یک بار خروج از محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا از ساعت ١٤:٣٠ آزاد است.

باید دید آیا در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی و تصمیم‌های جدید سرانجام طرح ترافیک چه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.