| کد خبر: 176987 |

مدیرعامل شرکت فنآوری و اطلاعات شهرداری تهران عنوان کرد:

◄ تعریف 6 پروژه حمل‌ونقلی برای دستیابی به شهر هوشمند

نگاه این است که به خصوص در تهران ابزارهای تحلیل داده را برای کاستن از بار ترافیک بکار بگیریم تا مقداری از ترافیک و به تبع آن از آلودگی در این کلان‌شهر بکاهیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فنآوری و اطلاعات شهرداری تهران یکی از اصلی‌ترین ارکان شهر هوشمند را حمل‌ونقل هوشمند دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد فرجود با اشاره به اینکه شرکت فنآوری و اطلاعات شهرداری تهران درصدد هوشمند کردن حمل‌ونقل و ترافیک در شهر تهران است، اظهار کرد: یکی از محورهای کلیدی در همایش پیش‌رو پرداختن به موضوع حمل‌ونقل است.

وی در ادامه به این مهم پرداخت که یکی از پروژه‌های اساسی تجمیع کل سامانه حمل‌ونقل شهر است که با جدّیت دنبال می‌شود و گفت: سامانه هوشمند چراغ‌های ترافیکی هوشمند، سامانه کنترل ترافیک و تونل‌ها و پل‌ها برخی پروژه‌های در دست اقدام است که باید آنالیز کامل برای اجرا بر روی آن‌ها پیش از عملیاتی شدن انجام بگیرد.

فرجود پروژه استفاده از خودروهای سوخت پاک یا الکتریکی را در راس برنامه‌های هوشمند کردن شهر عنوان کرد و ابراز داشت: پروژه بکارگیری خودروهای الکتریکی و موتورسیکلت‌های برقی یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ و زمان‌بر است اما اطلاعات و فنآوری اطلاعات شهرداری در پی مهیا کردن زیرساخت‌های آن است.

وی 6 پروژه اصلی در شرکت فاوای شهرداری را حمل‌ونقلی دانست و گفت: نگاه این است که به خصوص در تهران ابزارهای تحلیل داده را برای کاستن از بار ترافیک بکار بگیریم تا مقداری از ترافیک و به تبع آن از آلودگی در این کلان‌شهر بکاهیم.

مدیرعامل شرکت فناوری و اطلاعات شهرداری تهران به دیتا گرفتن از  اپلیکشن‌های حمل‌ونقل شهری اشاره داشته و افزود: دریافتی‌های خوبی از اپ‌های تردد شهری برای کاستن از بار ترافیک شهری داشته‌ایم که درصدد استفاده از آن هستیم.

فرجود همکاری میان اپ‌های حمل‌ونقلی با فاوای شهرداری را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: تمایل به همکاری با شهرداری از سوی اپ‌های تردد شهری وجود دارد اما برخی مسائل بین آن‌و شهرداری مانع از نزدیکی میان این دو بخش شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری و اطلاعات شهرداری تهران افزود: همکاری خوبی بین فاوای شهرداری و اپ‌های تردد شهری در تبادل اطلاعات وجود دارد.                                                                                            

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.