| کد خبر: 162788 |

◄ حمل‌ونقل عمومی بروکسل در روزهای آلوده رایگان است

آلودگی هوا در کلان‌شهرهای جهان، از بزرگ‌ترین مشکلات بشر است و مسئولان شهرهای مختلف راهکارهای متفاوتی برای کاهش آلاینده‌های هوا استفاده می‌کنند.

تین نیوز

آلودگی هوا در کلان‌شهرهای جهان، از بزرگ‌ترین مشکلات بشر است و مسئولان شهرهای مختلف راهکارهای متفاوتی برای کاهش آلاینده‌های هوا استفاده می‌کنند.

به‌تازگی شورای شهر بروکسل طرحی را تصویب کرده است که طبق آن در روزهای آلوده حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس، مترو، تراموا و سیستم دوچرخه‌سواری شهری در این شهر رایگان است.

این تصمیم باهدف کاهش آلودگی‌ هوا و رعایت دستورالعمل‌های کیفیت هوا، مصوب اتحادیه اروپا اتخاذشده است.

این مصوبه برای کسب تأییدیه‌های قضایی برای مقامات مربوطه فرستاده‌شده است و انتظار می‌رود تا تابستان ۲۰۱۸ اجرایی شود.

شورای شهر بروکسل همچنین اعلام کرد که در روزهایی با هوای آلوده سرعت خودروها باید به حدود یک‌سوم کاهش یابد و سوزاندن چوب برای شومینه‌ها نیز ممنوع است.

مقامات بروکسل درصدد هستند با کاهش فضا برای رفت‌وآمد خودروها، تسهیلات بیشتری را برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم کنند.

پاسکان اسمیت، وزیر حمل‌ونقل در دولت منطقه‌ای بروکسل می‌گوید: تحقیقات نشان داده است که هرچه فضای بیشتری به خودروها اختصاص بدهید، خودروی بیشتری جذب خواهید کرد. به همین دلیل شهرهایی که تسهیلات بیشتری برای خودروها فراهم کرده‌اند دارای تراکم خودروی بیشتری نیز هستند. باید در شهرها با دادن فضای بیشتر به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، مکان‌هایی را به وجود آورد که مردم بتوانند با یکدیگر ارتباط و دیدار داشته باشند.

به گزارش ایسنا، بروکسل با بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، روزانه شاهد حرکت ۳۵۰ هزار خودرو در سطح شهر است و مقامات بروکسل درصدد هستند با کاهش فضا برای رفت‌وآمد خودروها، تسهیلات بیشتری را برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم کنند. همچنین قرار است تمام اتوبوس‌های شهری بروکسل تا سال ۲۰۳۰ میلادی برقی شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.